  • Data: 2016-01-31 14:17:27
    Temat: Re: Klimatyzacja w firmie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest to takie proste - nie mozesz wpuszczac bez kontroli i bez limitu
    > zimnego w podlogi.

    Woda z DZ miała by pewnie z 10C (zgaduję bardziej niż wiem). Czyli
    podłoga miała by naście... choć to bliżej nieokreślone naście.

    Chociaz jak to hala, to pewnie jest tam goly beton, czy
    > masz to czyms wykonczone?

    Hala to nagrzewnice pod samym dachem, tutaj nie mam problemu. Puszczam
    wentylatory - chłodzę, nie puszczam - nie chłodzę. Skropliny i tak z
    nagrzewnicy muszę zebrać. Może będzie trzeba rury owinąć izolacją.

    Chodzi przede wszystkim o to, ze moze wystapic punkt rosy - chlodna
    podloga + cieple powietrze = wykraplanie na powierzchni
    > podlogi wody :)

    W socjalu są płytki, więc rozumiem, że tam może być problem. Czy ktoś
    się orientuje jak z tym punktem rosy jest w lecie? Podłoga nie będzie
    znów taka zimna (to nie woda lodowa w instalacji przemysłowej).
    Swoją drogą, ile powinna mieć podłoga, aby wystąpił efekt chłodzenia
    pomieszczenia?
    Przy grzaniu mam wodę około 25C i przy mrozach na poziomie -5C na
    zewnątrz, już zaczyna brakować (utrzymuje się 18-19C wewnątrz). Czyli
    co, jak będę miał 30C na zewnątrz, to aby mieć 23C w środku muszę
    podłogę doprowadzić do...szacuję... 18C? (+ wentylator na suficie
    oczywiście).
    Taką temperaturę myślę, że dało by się wymusić samym DZ. Kurcze, wiedzy
    brakuje, za dużo zgadywania.

    Miłego.
    Irek.N.