    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Thu, 14 Sep 2023 07:37:58 +0200
    <0...@g...com>
    <1oqg2fivxjo8q$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>
    <f...@m...org>
    <b...@g...com>
    <gmpn23le930c$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <b...@g...com>
    <1dabpqn1mzyhv$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>

    Wed, 13 Sep 2023 12:37:39 -0700 (PDT), Kris

    > Panie wodooszczddny. 35m3 wody raz na zezon Pan w basenie wlewasz a
    > pewnie jakieś dolewki u wyjdzie 49 M3 A mnie się czepiasz że kilka razy
    > w sezonie 9 m3 z basenu wyleję na podlanie trawnika i innych chwastów.

    Ignorancie galopujący, to jest basen w niecce, po pierwsze po sezonie nie
    wylewa się z niego wody w całości bo nie trzeba go składać, tylko poniżej
    ujęć, bo powtarzam ponownie, woda jest zbyt cenna, po drugie jest
    przykrywany, parowanie jest minimalne, więc i dolewki są minimalne.

    > Oszczędzaj Pan wodę bo mamy jej ponoć mniej jak w amAfryce

    W przeciwieństwie do ciebie oszczędzam na wszystkim, od wody po energię. Ty
    jesteś ignorantem i przez swoje braki w wiedzy marnujesz wszystko po kolei.

    > Suma sumarum Ty na twój basen 35m3 średniorocznie
    > zmarnowałneś mniej więcej tyle co ja na swój 9m3.

    Znowu matematyka ci kuleje. Skoro co tydzień wylewasz 9m3 bomby
    ekologicznej, a sezon letni ma 8-12 tygodni, to ty wylewasz 72-108m3 wody
    rocznie. Ja wylewam sezonowo mniej niż połowę swojego basenu, czyli w
    grubych porywach zużywam raptem dwa twoje baseny rocznie.

    > Plus Ty jeszcze jakias chemię do środowiska wprowadziłes

    Już pisałem, ale widzę trzeba ci powtórzyć, CHLOR PARUJE. Nie chcę psuć
    twojego światopoglądu, ale środowisko to jedna wielka chemia. Skoro ta
    "straszna" chemia w basenie nie szkodzi ludziom się w nim kąpiącym to z
    pewnością środowisku też nie zaszkodzi, ignorancie logiczny.

    > i energię na uzdatnianie wody zmarnowałeś.

    Strasznie krótką pamięć masz, energia na uzdatnianie idzie prosto ze
    słońca. Ty będziesz grzać wodę w swojej balii ruskim gazem. Chyba musisz
    tych rusków bardzo lubić.

    > Ty nie podgrzewacz Swoich 35m3

    Ogrzewam raz na poczatku, potem tylko podtrzymuję temperaturę.
    I znowu, energia na ten cel idzie prosto ze słońca z fotowoltaiki,
    a system z gruntową pompą ciepła mam tak zrobiony, że ogrzewaniem
    basenu chłodzę sobie dom, czy tam jak kto woli, ciepłem z domu
    ogrzewam basen i to wszystko za grosze -- wpędzam to w koszt
    jazdy samochodu. he he he

    --
    Pozdor
    Myjk