    From: "wolim" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł CO - dudnienie w kominie
    Date: Tue, 15 Jun 2010 17:00:43 +0200

    Użytkownik "Agent0700" <a...@g...pl> napisał

    > Z komina zrobiła się trąba :-)
    >
    > Trzeba inaczej nastroić komin :-) a raczej rozstroić.
    >
    > Częstotliwość dźwięku jest dopasowana do średnicy i kształtu komina i
    > powstaje efekt falowy.
    >
    > Jakoś tak mniej więcej to wygląda, ale pewnie źle wytłumaczyłem bo nie
    > jestem fizykiem.
    >
    > Niektórzy będą wiedzieć o co chodzi.

    Potwierdzam, to komin wydaje taki dźwięk. Właściwie brzmi to tak, jakby
    wpadał w rezonans.
    Mam dokładnie tak samo, z tym że jak palę w piecu z wyłączonym podajnikiem
    (na dodatkowym ruszcie). Jak się zrobi porządny cug, to komin wydaje taki
    gruby gwizd. Nie jest to typowe huczenie od cugu. Bardziej tak, jakby ktoś
    włączył trąbe w tirze :) I wydaje mi się, że jakby przy tym drży budynek...
    Jak przymknę lekko drzwi wyczystki (zmniejszę ciąg), to efekt ustaje.

    Co śmieszne, kocioł też mam od Cichewicza, ale 21kW

    Pozdrawiam,
    MW