    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł (de Dietrich MCR II) wyłącza się...
    Date: Sat, 9 Jan 2010 22:27:59 +0100

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hiapln$91j$2@news.dialog.net.pl...

    > Na kilka sposobów:
    > Próbowałem przy lekkich mrozach na zewnątrz ustawić zasilanie na 50 st.
    > Jak spadło do -18, ćwiczyłem na 70stC

    To wyglada tak jakby instalator podlaczyl Ci do termostatu sama pompe a nie
    kociol. Ten ja wylacza po osiagnieciu zadanej temp. na termostacie ale zanim
    kociol osiagnie zadana temperature wody, tyko ze ten powinien chyba sie
    zagotowac. Szkopul polega na tym, ze to nie standardowe podlaczenie do tego
    kotla, o ile cala instalacja pracuje Ci wlasnie na tej jednej pompie.
    Sposob pracy kotla jest o tyle dziwny, ze normalnie kociol praktycznie caly
    czas mierzy temp. wody w instalacji i pompa pracuje praktycznie tez pracuje
    caly czas. Niestety nie mam doswiadczenia z podlaczeniem do takiego kotla
    termostatu o jakim piszesz i nic nie potrafie doradzic. Na oko wyglada cos
    nie tak z praca pompy w ogole. Stosujac inne sterowniki ustawia sie tzw.
    granice grzania. Jest to parametr okreslajacy do jakiej temp. zewnetrznej
    kociol w ogole ma grzac. Przykladowo ustawi sie temp. zewn. 20C to kociol do
    momentu kiedy taka temp. na zewnatrz nie wystapi to kociol w ogole nie
    wylacza pompy i bazuje glownie na temp. wody w instalacji. Dopiero kiedy
    temp. zewn. podniesie sie do 20C to taki parametr jak wybieg pompy okresla
    czas jej pracy po zakonczeniu grzania. To tak w skrocie wyglada.
    W kazdym innym przypadku kociol wylacza praktycznie tylko palnik a pompa
    ciagle pracuje bo kociol stale mierzy temp. wody.
    Byc moze kociol z Twoim termostatem zachowuje sie calkiem normalnie,
    termostat go wylacza zanim temp. wody osiagnie rzadana temp. i pompa po
    wybiegu wylacza sie. Moze cos jest z termostatem, za duza histereza skoro
    odczuwasz dyskomfort?

    Pozdro.. TK