    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Date: Tue, 10 Mar 2015 10:07:27 +0100

    dyskusyjnych:099366fb-f6f9-4c06-b212-b3b9062117c7@go
    oglegroups.com...

    > Wyżej ktoś pisze o papierologi, to akurat nie problem i do załatwienie
    > dość szybko tu u nas.
    > Koszty papierologi w moim konkretnym przypadku znam i są do zaakceptowania
    > kwestia kosztów kotła bo nie mam pojęcia w tym temacie.

    Nie ma tak łatwo :-)
    Najpierw musisz choć spróbować odpowiedzieć na dwa pytania:

    1. Atmosferyczny, turbo (zamknięta komora) czy kondensacyjny.
    - Atmosferyczny oczywiście najtańszy ale podczas pracy pobiera powietrze z
    pomieszczenia więc je wychładza.
    - Turbo i kondensacyjny trochę droższe ale za to oszczędniejsze. Z drugiej
    strony wymagają dodatkowego podłączenia powietrza z zewnątrz co nie zawsze
    jest proste.

    2. Kocioł 2-funkcyjny czy z zasobnikiem?
    - Zasobnik to większy komfort - można odkręcić minimalną ilość wody i ma
    stałą temperaturę. Jak ktoś bierze prysznic i ktoś inny odkręci kran w
    kuchni to nie ma wahań temperatury itp. W przypadku kondensacyjnego jest też
    jakaś minimalna oszczędność bo do grzania zasobnika można też skorzystać z
    kondensacji.
    - Ale zasobnik ma też wady : pierwsza to wiadomo cena zasobnika a druga to
    że zajmuje miejsce.
    - Są też rozwiązania pośrednie kocioł 2f z wbudowanym malutkim zasobnikiem
    np. 20l, Tak mały zasobnik wystarcza by trochę ustabilizować temperaturę i
    umożliwia też korzystanie z małej ilości wody (np. przy myciu zębów).

    No i na koniec trzecie pytanie - chcesz coś "markowego" czy najtańsze co
    jest. W dzisiejszych czasach marka nie przesądza o jakości ale IMO zwiększa
    szanse na bezawaryjną pracę.

    Co do cen to sprawdź tu:
    http://kociolkowo.pl/

    Jak widzisz ceny zaczynają się od 2100 za 2-funkcyjnego atmosferycznego
    Termeta:

    http://kociolkowo.pl/termet-kociol-gazowy-dwufunkcyj
    ny-miniterm-eleganc,3,17906,15324

    Do 6,6 tys za zestaw kotła kondensacyjnego, zasobnika i sterownika junkersa:

    http://kociolkowo.pl/cerapur-smart-zsb14-3c-st120-5z
    -fw120-8734100,3,17904,16170

    Ps. Do tego temreta trzeba (chyba) doliczyć jakiś sterownik pokojowy, a do
    Junkersa musisz jeszcze doliczyć koszt wkładu do komina (rura-w-rurze) lub
    doprowadzenia powietrza z zewnątrz.

    Pozdrawiam
    Ergie