    From: "Piotr P." <p...@w...pll>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł olejowy.
    Date: Thu, 12 Sep 2013 15:20:16 +0200

    In news:16af0bec-0a35-46e2-955b-c56f17079d0f@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Uuuuuh!
    > Z jakiej jestes miejscowosci i od kogo prad kupujesz?
    > 1l oleju to ok 10kWh energii, po uwzglednieniu sprawnosci kotla
    > wychodzi jakies powiedzmy 8,5kWh / l. 3,7 pln / l daje koszt 1kWh = 0,43
    > pln. U mnie na slasku w Tauronie 1kWh w II taryfie kosztuje 0,322 pln.

    Prąd kupuje w Tauronie
    Mam taryfe dzienną i nocną.

    > Zamiast kupowac piec na olej - kupilbym baniak 1000l (2k pln) i do tego ze
    > dwie grzalki po przynajmniej 6kW kazda (jakies 200-300 pln za sztuke).

    A po co aż taki duży?
    Nie wystarczy dużo mniejszy?
    Teraz przez cały dzień tj. od rana do wieczora/nocy piec nie włączy się bo
    temperatura otoczenia jest wyzsza od 18 stopni, ciepło pochodzi od kominka.
    Piec włącza się raz na dobę (max dwa przy siarczystych mrozach) około godz.
    2-3 w nocy i chodzi ok. 1 godz., po zagrzaniu wody i zarazem otoczenia,
    wyłącza sie i tak pozostaje do następnej nocy. Podgrzanie wody 40 l w obiegu
    jest bardzo krótkie, natomiast to co proponujesz to 1000l wody grzania, więc
    nie wiem za jaki okres to się nagrzeje i po licho taka ilośc wody. Chyba, że
    to ma działac na zasadzie elektrycznego bojlera, gdzie woda ciepła jest u
    góry itd.. Ale i tak, dla mnie to za duża ilość wody. Nawet jak piszesz, że
    zagrzać ją do 95 stopni, to przez jaki okres ta ciepłote skumulowaną
    utrzymasz? aby nie włączał baniak grzania.

    Na jakiej zasadzie to działa, jak możesz opisz po skrócie?

    > Bedziesz mial bezobslugowe i tansze zrodlo ciepla.
    > Bez przegladow, bez czyszczenia komina etc.

    Teraz tez mam prawie bezobsługowo.
    Nie wiem czy tańsze tańsze źródlo ciepla, bo za różowo by to było wydać
    tylko ~2k pln na sezon grzewczy.
    Teraz wydaje w *całym sezonie* na 500 l oleju ok. 1800 zł., a na prąd?

    Pzdr. Piotr