  • Data: 2012-10-20 11:16:32
    Temat: Re: Kociol pulsacyjny
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Wytłumacz mi może twoje domniemanie ze wyższe ciśnienie spalin powoduje
    > wyższą sprawność?

    Napisałem że sprawność będzie duża i to przy małych wymiarach.
    Nie napisałem że będzie wyższa...bo niby od czego miała by być wyższa,
    od dobrze zrobionego, dużego, klasycznego wymiennika?
    Ten który oglądałem (~30kW) miał objętość może 4-5 litrów brutto.

    > Bo ja rozumiem że jeśli była by wyższa temperatura
    > spalin to tak by było, czyżby się coś marketingowcowi pomyliło?

    Im zimniejsze spaliny, tym lepiej, tak mi się wydaje (osobna kwestia to
    komin i w przypadku klasycznej budowy jego trwałość).
    Ten wymiennik ma szansę naprawdę utrzymać małą różnicę temperatur
    pomiędzy spalinami a wodą (dużo cieniuteńkich ścianek przy takim jak
    widziałem orurowaniu wymiennika), dlatego wydaje mi się dobry - sprawny.

    > Co do wymiennika z cienkich rurek takich że nie da się go w domowych
    > warunkach wyczyścić, to chodzi dokładnie o to żeby się go samemu nie
    > dało wyczyścić, czyli żebyś był zmuszony do częstego korzystania ze
    > specjalistycznego serwisu w tej materii, bo twoje domysły ze taki
    > wymiennik się nie brudzi i nie zapycha są błędne.

    Ale potrafisz czytać ze zrozumieniem, prawda?
    Na wszelki wypadek zobacz co znaczą słowa:
    - podobno,
    - nie wiem,
    - dopuszczam,
    - teoretycznie.
    Spróbuj też zapytać o kontekst ich użycia. Powinieneś być zaskoczony.

    Ja nie wyobrażam sobie czyszczenia wymiennika. Rozbieranie nie wyglądało
    na łatwe, a rurki tak splątane, że tylko przepływami i chemią by się
    dało cokolwiek zrobić. Masakra.

    > Może lepiej poczytaj gwarancję tego pieca, na pewno jest punkt mówiący o
    konieczności
    > całorocznego serwisu pieca w autoryzowanym punkcie a jak nie to tracisz
    > gwarancję.

    No to jeszcze na koniec Ci przypomnę:

    "Tyle zapamiętałem - nie mam gazowego grzania i nie przewiduję, więc nie
    byłem zbyt dociekliwy."

    Ech... chciał bym mieć tyle lat co Ty.

    Miłego.
    Irek.N.