  • Data: 2018-01-22 00:45:28
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Fukushima niczego nie przyspieszyła, bo trudno przyspieszać coś, co się
    > nie rusza. Przedtem nikt takich głupot nie planował. A potem powiedziano
    > raz, by zaspokoić tzw. "opinie publiczną". Od tamtej pory do takich
    > deklaracji wraca się niechętnie.

    > Fakty i "fakty prasowe" to nie to samo.

    https://www.forbes.pl/wiadomosci/niemcy-rezygnuja-z-
    atomu-definitywnie/d1ys8tx

    "Merkel przypomniała, że już jesienią 2010 r. sformułowano cel polityki
    energetycznej Niemiec dotyczący rozwoju energetyki opartej na źródłach
    odnawialnych do 2050 r. Wówczas jednak rząd planował wydłużenie okresu
    eksploatacji niemieckich elektrowni jądrowych o 12 lat. - Po
    niewyobrażalnej awarii nuklearnej w Japonii jeszcze raz musieliśmy
    przemyśleć rolę energii jądrowej i postanowiliśmy szybciej pójść drogą,
    którą obraliśmy jesienią - powiedziała Merkel.

    - Chcemy, by energia elektryczna przyszłości była bezpieczna, a
    jednocześnie pewna i opłacalna. Potrzebujemy nowej architektury naszego
    systemu energetycznego - podkreśliła.

    Jej zdaniem "nową jakością" w koncepcji chadecko-liberalnego rządu
    Niemiec jest to, że opisuje ona, w jaki sposób należy przejść na energię
    odnawialną. - Wcześniej wyznaczano terminy rezygnacji z atomu, lecz nie
    opisano wystarczająco, jak to przeprowadzić - dodała, reagując na uwagę,
    że już przed dekadą ówczesny socjaldemokratyczno-zielony rząd Niemiec
    zapowiedział odejście od atomu do 2022 roku."

    > "Śmy", czyli kto? Rozsądni ludzie (u nas wbrew pozorom też tacy są)
    > potrafią odróżnić proces przechodzenia z węgla na gaz od eliminacji
    > energetyki jądrowej.

    I co w związku z tym, że odróżniają?