  • Data: 2017-04-09 00:28:11
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-08 o 16:03, Uzytkownik pisze:

    > Poddaję się, bo już takie brednie piszesz, że szkoda mojego czasu, aby
    > się ustosunkowywać do tego co wypisujesz.
    > A to najlepszy dowcip miesiąca napisany przez kompletnego laika:
    > "Nie zawsze robi sie to tak jak instalator, czyli tak jak jemu
    > najprosciej z idiotycznym wywaleniem odpowietrznika przy kolektorze,
    > zeby nie daj Bog wlasciciel sobie sam nie odpowietrzal"
    > Jeszcze dodaj do tego, że instalator zastosował naczynie przeponowe i
    > wtłoczył glikol pompą do instalacji, wytwarzając ciśnienie tylko po to,
    > żebyś samemu nie mógł sobie dolewać tego glikolu :)

    A to popatrz sobie na kolektory na dachach. Wszedzie jak jeden maz,
    kolektor a przy nim odpowietrznik. Bardzo czesto obok jest strych na
    ktory wystarczy przeniesc odpowietrznik by miec do niego dostep w
    kapciach z kanapka w reku. Nie wiem czy to celowe dzialanie, czy ignorancja.

    > Liczyć także nie umiesz, bo cena rury karbowanej jest porównywalna z
    > rurą miedzianą, a całościowo jest nieco taniej od miedzianej i nie
    > wymaga pomocy kolegi z palnikiem acetylenowym, za którą normalny
    > Kowalski musiałby dodatkowo zapłacić.

    Jest drozsza, trudniejsza w laczeniu dla amatora. To wystarczy zeby
    wybrac inne rozwiazanie. A palnikiem acetylenowym to przyznam, ze mnie
    zagiales. Nie mam pojecia do czego Kowalskiemu spawacz tlenowy w
    instalacji solarnej. Widac sporo musze sie jeszcze uczyc, bo o
    komplikowaniu sobie zycia niepotrzebnymi pracami mam jak widac nikle
    pojecie.

    > Marka mówi sama za siebie :)
    > Do pełni szczęścia powinieneś jeszcze sobie zamontować najwspanialszy na
    > świecie kocioł Ulrich Kompressor KO21
    > Ten kocioł to ponoć japońska technologia, brzmiąca po niemiecku, a
    > produkowana przez koreańską firmę KyungDongBoiler dla polskiego
    > dystrybutora Ulrich :)
    > P.S. Największy dziwoląg i największe gówno z jakim kiedykolwiek się
    > zetknąłem :)

    Lubisz blyszczec. Rzecz jest nie o kotlach. Wspomniany zestaw solarny w
    owym czasie byl blisko trzy tysie tanszy od porownywalnego np. Imergas w
    ktorym zastosowano bardzo podobny kolektor. Podobnie bylo z innymi
    zestawami, ktorych byl doslownie wysyp i ktorych dzis juz dawno nie ma.
    Pierwszym wersjom Ulricha nie mozna wiele zarzucic. Zadnego odchudzania.
    Pompa solarna Wilo, zawory, rotametr, kompletny uchwyt dachowy,
    emaliowany baniak 300 litrow i zestaw hydrauliczny do podlaczenia. Do
    bebechow nie mozna sie przyczepic. Dla dwoch rurek INOX nawet dzis
    uwazam, ze doplata kilku tysi nie bylaby zasadna. Ale rurka Ci mieknie
    jak widze, bo to moze nie moja wina, nypli tylko jak sie okazuje
    japonskiej technologii z Korei? I skad pewnosc, ze inny
    instalator-amator nie kupi sobie rurki o japonskiej technologii?
    Finalnie uwazam i dzielilem sie tym z grupa, ze wszelkiej masci
    kolektory prozniowe lepiej omijac szerokim lukiem. To sa wnioski z mojej
    edukacji za moje pieniadze. Ostrzegam innych przed problemami a Ty
    wymadrzasz sie czerpiac wiedze za czyjes pieniadze z ktorych jeszcze w
    kieszeni zostaje, bo ktos pozwala Ci edukowac sie wlasnymi wyborami.
    Zamiast drwic lepiej skup sie na tym co ludziom przyniesie pozytek,
    zamiast udowadniania, ze ja jestem glupi a do wszelkich prac trzeba
    zatrudnic fachowca bo ma walizke z narzedziami za kilka tysi.
    I tym milym akcentem chyba zakoncze ten przydlugi watek, bo tego zdaje
    sie juz nikt nie czyta a dalsza dyskusja nikomu nie przyniesie pozytku.

    Pozdro.. TK