  • Data: 2009-03-13 10:26:02
    Temat: Re: Komin / wyczystka
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message
    news:gp9pnt$i2h$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam
    >
    > Jaką macie głębokość w kominie od poziomu otworu wyczystki do dna komina ?
    > Ile przez rok może się zgromadzić sadzy ?

    Podepnę się do tematu. Planuję użycie do kominka komina systemowego ZC
    Bolesławiec, typ "Fire", jest znacznie tańszy od Shiedla a naczytałem się o
    nim sporo dobrych opinii. Przeglądając opis systemu na ich www natknąłem się
    na pozycję; "dodatkowe drzwiczki wyczystki", schematyczny rysunek sugerował
    ich montaż gdzieś wysoko.
    NIe napisali co prawda, po co ta dodatkowa wyczystka miałaby być, ale
    pojawiła mi się nad łepetyną chmurka z wizją ukazującą kominiarza, który nie
    musi wychodzić na dach, tylko z poziomu poddasza (już tego nieużytkowego!)
    sobie podejdzie do komina i przez taką wyczystkę go wyczyści. Oczywiście,
    zostaną wtedy te ostatnie dwa metry komina, których nie wyczyści się
    normalną kominiarską kulą, trzeba będzie kombinować, ale tak czy tak rzecz
    mi się wydaje warta rozważenia.
    Co o tym sądzicie?

    J.