  • Data: 2010-07-01 09:12:25
    Temat: Re: Kominek.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i0hiqc$ceu$1@node1.news.atman.pl...
    > <ciach> (rysunki się rozjeżdżają, ale można się domyśleć o co biega)

    > Moim zdaniem rozwiązania 2 i 3 mają tę wadę że nie ma możliwości
    > zamontowania rewizji do wybierania sadzy z komina, bo rozumiem że chcesz
    > się pozbyć komina od podłogi do stropu i tam wstawić kominek, a jego wylot
    > podłączyć do "dziury w stropie". Sadza z komina, która za sprawą
    > grawitacji i kominiarza powinna spadać na dół komina i tam być wybierana,
    > będzie leciała do kominka. Pomijając aspekt czystości i praktyczności
    > takiego rozwiązania, zapewne znajdzie się jakieś "ale" ze strony przepisów
> [...]

    Obecnie wkład dymowy sięga niemal do podłogi i posiada rewizję po drugiej
    stronie ściany (akurat jest to pod schodami).
    To może chociaż tylko cegły osłaniające zdemontować a wkładu nie ruszać
    wogóle.
    Co do wariantu 1. Powstaje oczywiście konieczność poprowadzenia przewodu
    dymowego po skosie w stronę wkładu. Czy i ile wymaga się stopni nachylenia i
    jaka jest max dopuszczalna długość takiego łącznika ?

    Marek