  • Data: 2010-01-13 04:25:15
    Temat: Re: Kominek a pobór powietrza...
    Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlatego nie chcę tracić kasy na kominek z wyższej półki z całkiowitym
    > dolotem
    > powietrza z zewnątrz (mam wyprowadzoną rurę 160mm).
    > Wstępnie wybór padł na Zuzię Eko z firmy Kratki.

    Ile to to kosztuje z "przystawką" ? Za 3k mozna miec stalowy wyłożony
    szamotem w srodku, z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz innego polskiego
    producenta. Dosyc porzadnie zrobiony, kolega ma Kratke i mowil ze ten jest
    duzo lepiej wykonany (stoi u mnie).

    > Po kilku mailach i telefonach okazało się,że powietrze do kurtyny i do
    ?> dopalania spalin kominek pobiera z pomieszczenia -"ale jest to tak
    znikoma
    > ilość,że nie powinno się brać tego pod uwagę"-to z działu technicznego
    > firmy.

    No - oczywiscie. Tak znikoma ale zaloze sie ze okreslic tego nie potrafia. W
    kazdym razie - ten moj tez nie jest 100% szczelny poniewaz pobiera powietrze
    do kurtyny z wewnatrz domu - jednakze mozna to "wyłączyć" i miec bez kurtyny
    (wyłączyć =fizycznie zatkać te wloty kawałek blaszki plus silikon, nic nie
    widać). Zalezalo mi na w miare niskiej cenie, szamocie i szczelnosci - to
    kurtyne poswiecilem.

    > Czy rzeczywiscie tak jest w praktyce?
    > Czy lepiej kupić z szczelnym dolotem np.Tarnava..

    Tez to rozwazalem - wybralem jednak funkcjonalnosc szamotu i stali nad
    żeliwo.

    > Przekopałem trochę netu ale tańsze kominki biorą powietrze tylko z
    > pomieszczenia.

    Nie wiem jaki duzy kominek potrzebujesz ale moze cos z Blanzeka, Hajduka,
    Arysto (ten ostatni to ten moj).

    Pozdrawiam

    Kane