    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek a pobór powietrza...
    Date: Wed, 13 Jan 2010 05:20:39 -0800 (PST)

    On 12 Sty, 22:28, "andy" <k...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    > W domu ma być wentylacja mechaniczna z rekuperatorem i kominek używany tylko
    > okazjonalnie.
    > Dlatego nie chcę tracić kasy na kominek z wyższej półki z całkiowitym dolotem
    > powietrza z zewnątrz (mam wyprowadzoną rurę 160mm).
    > Wstępnie wybór padł na Zuzię Eko z firmy Kratki.
    > Można do niej dokupić przystawkę do poboru powietrza z zewnątrz.
    > Po kilku mailach i telefonach okazało się,że powietrze do kurtyny i do
    > dopalania spalin kominek pobiera z pomieszczenia -"ale jest to tak znikoma
> [...]

    Mam zuzie z kratki. Najbardziej moge narzekac na transport bo firma
    spedycyjna przywiozla go na zwyklym samoch. Musialem wezwac sasiada do
    pomocy aby rozladowac.
    Co do samego kominka to jest ok. Oczywiscie powietrze do spalania
    drewna jest z zewnatrz. Doprowadzenie do paleniska jest lekko mowiac
    karkolomne i musialem lekko je zmodyfikowac gdyz odsuniecie od sciany
    byloby duze a mi zalezalo na minimalizacj przestrzeni. Pobawilem sie
    troche w blacharza i zrobilem kolanko do kotrego jest podpieta rura
    spiro.
    Sama funkcjonalnosc kominka jest ok. Duze palenisko. Szyba ma
    odpowiednie szczeliny z obudowa aby ja powietrze oczyszczalo. Niestety
    denerwuje mnie wajcha do szybra gdyz za kazdym razem przy zaladunku
    drzewa trzeba przekrecac galke aby drzwiczki calkowicie otworzyc.
    Producent rowniez nie pomyslal o tym aby przepustnice manualna do
    powietrza zewnetrznego jakos zamocowac do obudowy kominka. Musialem
    sie lekko namozolic z tym.
    Zdjecia sa tutaj jakby co jak to wyglada po zabudowie.
    http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/TEST_Madz
    ia#5366384118685109330
    Front chcialem zabudowac granitem/marmurem ale okazalo sie ze
    kamieniarz jest oszust i zdzierca. Wiec zagipsowalem front i
    pomalowalem w kolorze scian.