  • Data: 2012-03-09 10:11:39
    Temat: Re: Kominek s?abo grzeje
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 10:15:16 +0100, tomekx napisał(a):

    > Rozumiem, ?e przep?yw turbiny ma znaczenie, ale wysoko?ae rury DGP raczej nie
    > ma znaczenia?

    Mialem na mysli, ze jedno i drugie sie liczy.

    > Mo?e tu jest pies pogrzebany: pale deskami po budowie oraz ?cietymi z
    > dzia?ki drzewami owocowymi (jab?onie i grusza). Drzewa ?ciete latem 2009 i
    > trzymane w drewutni. Choae to chyba dobry i suchy opa?.

    Jesli to wszystko jest suche, to jest to opal dobry, ale dajacy stosunkowo
    malo energii z danej objetosci (bo jak przeliczyc na kilogramy, to prawie
    kazde drewno daje tyle samo ciepla). Czyli musisz palic duzym plomieniem i
    na calkowicie otwartym powietrzu.

    Moja rada - wez solidny klocek suchego buka, grabu albo nawet brzozy, taki
    zeby mial z 5 kilo, ewentualnie 2-3 mniejsze, i wrzuc to do paleniska, jak
    bedzie juz mocno nagrzane i bedzie w nim duzo zaru. Jak to sie rozpali,
    przymknij lekko powietrze i sprawdz, czy przypadkiem kominek nie zaczal
    grzac lepiej.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał