    Subject: Re: Konstrukcja 6 metrowa - z czego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 8 May 2017 21:35:12 +0200

    > Niemniej jednak nie mozna dopuscic zeby zajace nadmiernie sie rozmnozyly bo beda
    stanowily zagrozenie dla innych dzikich zwierzat. Zjedza ich jedzenie. Normalne
    ekosystemy same sie reguluja. A ten co mamy nie jest normalny i nigdy juz nie bedzie
    normalny. Szczur w normalnym ekosystemie jest zwierzatkiem takim jak wiewiorka, sowa,
    jez. Ale zamieszkal w miastach w ktorych nie ma naturalnych wrogow i duzo jedzenia. I
    stal sie problemem. Gdzies czytalem ze nasze kiciusie po przewiezieniu do Australii
    staly sie potwornym problemem. Nie maja tam naturalnych wrogow. Rozmnazaja sie na
    potege i wykanczaja wszystkie zwierzatka jakie daja rade wykonczyc. I niszcza w ten
    sposob australijski ekosystem. Niedawno czytam ze na mazurach znalezli niezywa hiene.
    Do Baltyku dotarla jakas drapiezna ryba. Do jedzenia raczej sie nie nadaje za to sama
    wyzera baltyckie ryby i sie rozmnaza bo nie ma w Baltyku ryb co by ja chcialy jesc. W
    swiecie roslin podobnie. Sciagneli z Azjii rosline. Szybko rosnie, odporna na warunki
    atmosferyczne, zjadliwa do bydla. Na pasze w sam raz.ale sie okazalo ze ona jak chyba
    kwitnie to wydziela jakies zajebiscie zrace zwiazki chemiczne i zabija to co jest
    obok niej. Tam gdzie rosla moglo to miec sens bo moze w ten sposob zalatwiala
    szkodniki. A w Europie ta roslina nie ma naturalnych wrogow i zaczela sie
    rozprzestrzeniac w sposob nie kontrolowany. Za gleboko weszlismy w nature i ponosimy
    tego konsekwencje.

    Człowiek czego by się nie dotknął to niszczy. Wystarczy, że nie będzie
    się wpierd...ł w naturę, a ta sama potrafi się regulować. Jak będzie
    zbyt dużo zajęcy w lesie to wzrośnie populacja wilków i lisów, które
    będą je zjadały.

    Z całą pewnością nie załatwi tego strzelba.

    Każde zwierze zabija żeby przeżyć.

    Człowiek niestety jest jedynym zwierzęciem, który zabija dla zabawy.