  • Data: 2013-04-02 10:30:13
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wybacz, ale pier....
    > Uważasz, że kupując samemu nie ponosisz kosztów?

    Ponoszę, ale oszczędności są znacznie większe niż ten koszt. Mogę wziąć
    kilka godzin wolnego by pojechać do dystrybutora 50km dalej który
    zaproponował najlepsza ofertę. Skoro na tym oszczędzam 500 lub 1000zł to
    warto, a wykonawcy po prostu nie chce się jechać taki kawał drogi.

    A drobiazgi to się przez siec zamawia z dostawą do domu.

    > Może nie ponosisz takich jak właściciel firmy, ale także musisz jechać do
    > tej hurtowni po towar i zapłacić za paliwo, a także stracić swój czas.
    > Rzecz w tym, że Twój czas z reguły nie kosztuje, bo robisz to jako
    > czynność po godzinach swojej pracy zarobkowej, dla siebie.

    Wręcz przeciwnie często brałem urlop by pojechać kilkadziesiąt kilometrów
    dalej po coś i zaoszczędzić kilkaset zł. Jak ktoś zarabia 100zł na godzinę
    to może mu sięto nie opłacać, ale mnie się opłaca.

> [...]
    > większe koszty niż Ty, ponieważ traci dodatkowo czas, w którym normalnie
    > powinien zarabiać. Jest to czas bezproduktywny, przynoszący straty,
    > ponieważ czas zatrudnienia pracownika, który musi się udać do tej hurtowni
    > kosztuje. Czy to będzie kierowca, czy też inny pracownik firmy czy też sam
    > właściciel to za każdą sekundę poświęconą na dojazd do tej hurtowni trzeba
    > odprowadzić do ZUS-u składki emerytalną, rentową, zdrowotną oraz wypłącić
    > wynagrodzenie.
    > Wybacz, ale nikt nie prowadzi firmy w celach charytatywnych.

    Dlatego aby nie narażać takich ludzi na straty radzę wszystkim by sami
    kupowali materiały. Ludzie będą zadowoleni a właściciele firm nie będą
    tracili czasu czyli wszyscy zyskują :-)

    > Nie rozumiem też niby dlaczego miałoby być w interesie wąłściciela firmy
    > dzielenie się z klientem swoimi rabatami w hurtowniach. Rabaty to forma
    > wynagrodzenia, rekompensująca poniesione nakłady dla włąściciela firmy.

    Dobrze, ale niech nie kłamie że kupi taniej. Niech taki wykonawca powie
    klinetowi kup sobie sam grzejniki to zaoszczędzisz 1000 zł a jak ja kupię to
    będzie o ten tysiąc drożej bo rabat to moje wynagrodzenie.

    > Dzielenie się z klientem jest tylko i wyłącznie dobrą wolą i gestem ze
    > strony właściciela firmy, a nie żadnym obowiązkiem jak to sugerujesz.

    Wyszło szydło z worka - to Cię tak zabolało. Jak wszyscy posłuchają mojej
    rady i będą samemu kupowali materiał to zmniejszą Ci się dochody.

    > Co do zakupów w marketach to tu także się mylisz, ponieważ jest wiele
    > produktów, na które w hurtowniach instalatorzy dostają ogromne rabaty np.
    > 60-70%, a mimo to w markecie ten sam produkt można kupić jeszcze taniej
    > niż z największym rabatem dla instalatora w hurtowni. Po co więc jechać do
    > hurtowni jak można to samo kupić w markecie taniej? Kupując w hurtowni i
    > tak nie ma się czym podzielić z klientem, a skoro market jest po drodze to
    > szkoda czasu na załatwianie towaru z hurtowni i kombinowanie później, żeby
    > klient zaakceptował cenę wyższą niż z marketu.

    Albo nie zrozumiałeś albo celowo manipulujesz mnie nie chodzi by wykonawca
    kupował w hurtowni dla zasady, ale by kupował tam gdzie w ostatecznym
    rachunku będzie taniej dla klienta, a nie tam gdzie wykonawcy wygodniej
    oszukując przy tym klienta że jak sam kupi materiały to wyjdzie drożej.

    Pozdrawiam
    Ergie