    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Date: Tue, 2 Apr 2013 15:05:18 +0200

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > Podatek VAT na materiały budowlane jest nałożony w podstawowej stawce
    > 23% (są nieliczne wyjątki),
    > VAT na roboty budowlane na obiektach sklasyfikowanych jako
    > budownictwo jedno i wielorodzinne, społeczne (szkoły, szpitale, etc.)
    > wynosi 8%.
    > Wykonawca za pieniądze inwestora kupuje materiały budowlane z 23% VAT
    > i sprzedaje je wraz z usługą
    > inwestorowi z 8% VAT,
    > Nawet jak wykonawca sprzeda inwestorowi te materiały w usłudze po
    > takiej samej cenie to jest
    > do przodu o różnicę w stawce podatku VAT.

    SKLEP... materiały u uslauga na budowę SKLEPU jest z VAT 23%.

    Amen

    > A rzeczone korekty.... to czyste skurwysyństwo oznaczające, że
    > sprzedawca
    > i wykonawca są w zmowie i mydlą oczy inwestorowi pierwotną fakturą po
    > czym dzielą się fifty/fifty różnicą z korekty. Nie jest to uczciwe i
    > jest na to paragraf.

    Jak zmowa :) kto jest w zmowie.

    I jeszcze ten obrazek jak źli koniecznie z długimi haczykowatymi nosami i z
    cygarami w zębach wykonawca i sprzedawca dzielą sie fifty/fifty zyskiem w
    chybotliwym świetle świecy :)

    Sprzedaż z rabatem zawsze uszczupla zyski sprzedawcy :) on by najchętniej
    sprzedawał bez rabatów.

    Ponadto nigdzie nie jest powiedziane, w jakiej formie ma sprzedawca udzielać
    kupującemu rabatu.

    Nie ma też żadnego przepisu zakazującego wykonawcy doliczania swojego zysku
    do ceny zakupoionych materiałów.

    Bardzo często rabatem jest np wycieczka na Hawaje udzielana komuś kto zakupi
    np 100 czy więcej kotłów gazowych.

    I co tym rabatem też musi sie wykonawca podzielić z klientami?

    Zasada jest prosta materiały dostarcza albo wykonawca albo inwestor. Jeśli
    wykonawca to określa w ofercie cieny materiałów które akceptuje inwestor. I
    wg tych cen sie rozliczają. Jeśli Inwestor to wykonawca robi a inwestor
    dostarcza materiały wg wymagań wykonawcy. Za przestoje (opóźnienie w
    dostawie materialów) płaci inwestor. Wykonawca daje gwarancję tylko na
    wykonane prace bez materiałów.

    > Dziwi mnie to co Marek wypisuje (Przepraszam Ciebie Marku ale tylko o
    > Tobie wiem, że działasz w branży para-budowlanej).
    > Powyższe nie powinno być dla niego odkrywcze.

    Macie jakieś dziwne pojęcie o funkcjoinowaniu firm oraz o kosztach i
    zyskach.

    Stwierdzić że wykonawcy nie zależy na cenach materiałów które kupuj jest
    piramidalną bzdurą. Wykonawcy bardzo zależy na cenach materiałów, bo im
    mniej płaci tym wiecej mu zostaje. Najbardziej wkurzające jest gdy w
    interencie znajduje sie produkty których cena brutto jest niższa niż cena
    netto z max rabatem w hurtowni. Tak sprzedają łowcy bonusów, sprzedają
    produkty praktycznie bez zysku żeby złapać wycieczki czy coś innego.

    a co do robienia kosztów, koszty to sie może opłacać robić jak sie nie musi
    za nie płącić :)