  • Data: 2016-04-10 08:57:07
    Temat: Re: Koszt docieplenia pianką PU
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 21:52:30 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Lambda piany otwartokomorowej i wełny jest porównywalna. Tak więc jak
    > dasz tyle samo piany co miałbyś dać wełny to będziesz miał zdecydowanie
    > lepszą izolację niż przy wełnie. Masz po prostu szczelny "termos" i nie
    > tracisz na konwekcji i generalnie na przewiewach (zwłaszcza przy
    > ewentualnych błędach wykonawczych).

    A błędy wykonawcze przy pianie nie występują?
    z foruma wykonawców pianą:
    "Ad1. Bezwzględnie dla pianki otwartokomorkowej należy zastosować układ folii
    paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej tak jak stosuje sie w przypadku wełny. "

    masz taki układ? Nie masz, nikt nie ma. Ale taka informacja sie pojawia.

    Co do przewiewalnosci wełny. Jasne ze trzeba sie pobawić dokładną robotą - właśnie
    jestem na takim etapie i sobie rzeźbie. Jak zrobie szczelnie - a zrobie - to
    wspolczynnik dostane fabryczny.

    > Oczywiście w związku z tym nie wolno zaniedbać wentylacji.

    nigdy nie wolno

    > W każdym razie u siebie dałem 18 w porywach do 20 cm piany. I tak jak
    > napisałem wcześniej - w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w
    > okolicy. Termowizja potwierdziła, że nie ma problemów.

    a dla ciekawosci musze zapytac fachowców z okolicy czy by prysneli 5cm piany. To by
    załatwiło szczelnosc, i dobry stosunek cena/jakosc.
    tyle ze dla 5cm mogą nie chciac przyjechac.

    b.