  • Data: 2009-02-16 19:15:06
    Temat: Re: Koszt instalacji elektrycznej w bloku
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A to nie w tynku przypadkiem się przewody układa?;)))
    > U nas 2000zł to biorą za robocizne za cały domek jednorodzinny- instalacja
    > elektryczna+alarmowa. Do tego dochodzi "zrobienie" rozdzielnicy- 50-200zł
    > i pomiary 150-400zł

    W tynku, w tynku. Tyle, że łatwiej zrobić 2 duże domy przed położeniem
    tynków niż jedno mieszkanie w wielkiej płycie.
    Żelbeton to kur....wsko twardy i niewdzięczny materiał ze względu na to, ze
    zawiera druty zrojeniowe, na których wyłamują się zęby wierteł koronowych i
    tarcze diamentowe.
    Chyba, że klient sobie życzy tak jak było tzn. z układaniem przewodów na
    płycie i zakrywaniem go tynkiem tworząc "buły".
    Jednak większość chce mieć porządnie i każe kuć. Pomijając już trudność
    samego kucia, ale pomyśl ile przy tym roboty, kurzu oraz kosztów.
    Zapinasz bruzdownicę i tniesz żelbeton tarczami diamentowymi, które się po
    prostu zużywają. Komplet porządnych tarcz diamentowych to wydatek rzędu
    400-600zł. Następnie kujesz przy pomocy młota udarowego to co pozostaje w
    bruździe po nacięciu tarczami. Wiercisz otwory pod puszki. Porządna korona
    do wiercenia to wydatek rzędu 200-300zł. Jak klient chce dużo gniazdek to i
    ze 2 zużyjesz.
    Wydaje się małe mieszkanko, ale robota ch....wa i do tego kosztowna.
    Robienie bruzd w ścianach nowych budynków z Ytonga, Max-a czy Silki to przy
    "wielkiej płycie" przysłowiowa "bułka z masłem", a z resztą i tak nie zawsze
    trzeba kuć, bo wystarczy tylko zamocowanie przewodów bezpośrednio na ścianie
    przy pomocy uchwytów, które następnie zostaną zarzucone tynkiem.