  • Data: 2011-02-10 23:01:48
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > już wywnioskowałem sam że układ musi mieć też ogranicznik
    > by nie spalić diody, nadal mnie zastanawia co na to:
    > - świetlówka
    > - dioda (wydaje mi się że powinna działać)

    Świetlówka bez elektroniki przepali się. W takich jest dławik. Stabilizuje
    tylko prąd przemienny. Przy stałym ma małą rezystancję i popłynie za duży prąd
    przez żarniki. Świetłówki kompaktowe z elektroniką chyba nie zadziałają. Ze
    względu na koszt układ jest bardzo uproszczony i przy tak dużym obniżeniu
    napięcia mogą nie zaskoczyć. Zarówka diodowa jak diody zasilane są ze żródła
    prądowego będzie działać normalnie. Ale jak tam tylko opornik do zmniejszenia
    prądu wsadzili to będzie świeciła bardzo słabo, prawie wcale.