    From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt prostego domu
    Date: Fri, 24 Jul 2009 16:49:53 +0200

    news:h4cg9d$2fm$1@news.onet.pl...

    > jest stara dobra zasado czego się nie zrobi pożądnie od razu to będzie już
    > straszyło bardzo długo.
    >
    > kupiłem tani videodomofon przeklinam go okropnie wiem już że kiedyś go
    > wymienie, sumarycznie bezie mnie kosztował tyle ile miał mnie kosztować
    > ten któy mi się od razu podobał :)
    >
    > nie robię tarasu poczękam na odkucie się wtedy kupię pożądną deskę
    > tarasową.
    >
    > Nie robiłem niczego z myślą że potem to wymienię, to jest ślepa droga.
    >
    > efektywnei wydaję sie więcej pieniedzy niż odrazu kupić i zamnontować coś
> [...]

    Nie będe teoretyzował. Powierzchnia 240m2 uzytkowej. Stan surowy z więźbą,
    bez piwnic i garażu. będzie mnie kosztował 135tys. Mozna by taniej ale mam
    firmę. Jakbym sie szarpał jezdzil, siedzial w necie to moze bym zaoszczedzil
    z 10tys. Ale nie oplaca mi sie. Teraz jestem na etapie dogadywania kolejnych
    instalacji. Elektryk rzucił 7tys. Woda, CO-podlogowka+ grzejniki- w
    kosztorysie jakies drogie, rekuperator ale bez pieca i zbiornika c.w.u
    instalator chce 40tys.
    Tynki 15-17zł za metr. Ale maja byc zatarte ze specjalnie dobranego piasku
    tak, ze komar nie kuca. sasiad zrobil i stwierdzilem ze daruję sobie
    szpachlowanie gipsem.
    Z innych cen 20m przylacza wody 1600zl. Przylacze elektryczne zobione w
    tydzien za cene zakladu energetycznego. Ceny znad Buga.
    Ale wbrew pozorom nie jest tanio. TZn robocizna tak. Ale z materialami jest
    problem. Jest zmowa cenowa a ze skladow polozonych 100km nie zawsze oplaca
    sie wiesź tanszy towar. jak porownywalem ceny to w skladach wokol w-wy byl
    tanszy beton komorkowy czy bloczki fundamentowe.