  • Data: 2012-10-25 08:27:20
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b420534d-bfa0-47a0-ab26-8ff23a73a657@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 24 października 2012 14:19:24 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Trochę mała ta kubatura jak na dom o powierzchni 200m2.
    Czemu mała: 200 m2* 2,5m= 500m3

    Nie wiem jak ty ale ja się spotkałem z podawaną kubaturą w projektach
    mierzoną po obrysie zewnętrznym budynku wraz z dachem i wszystkim, Czyli
    gdybyś zanurzył dom w wodzie to wyparta woda jest kubaturą tą kubaturą.
    Chyba że sam sobie wyliczył kubaturę pomieszczeń albo u niego w projekcie
    jest podana, ale jak kilka projektów widziałem nie ma podawanej kubatury
    pomieszczeń.
    No ale on wyraźnie napisał _domu_.
    Ja mam 147m2 dom a kubatura w/g projektu podana 500m3 z groszami. Nie mam
    przecież pomieszczeń wysokich na ponad 3 metry.
    Osobiście jednak uważam że zarówno do świadectw energetycznych czy też
    porównań powinno się podawać właśnie kubaturę pomieszczeń. Bo co mi z metrów
    jak jeden ma 2,8 wysokości a inny 2,6 a na poddaszach to już wogóle jaja
    wychodzą.

    Marek