  • Data: 2018-09-01 09:49:05
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-31 o 22:48, l...@g...com pisze:
    > Czy ja wiem, beton komórkowy to większe dziadostwo od cegły. A porotherm to.....

    Możesz uzasadnić?

    Ja uważam, że nie ma nic lepszego od betonu komórkowego (BK), zwłaszcza
    jak ktoś chce budować samemu. Bardzo łatwy w montażu i obróbce. Duże,
    lekkie bloczki sprzyjają szybkiemu montażowi, który wykonuje się jak
    układanie klocków Lego. Można montować na klej cementowy jak i na pianę
    z pistoletu. Przy czym tego kleju idzie bardzo mała ilość. Wielokrotnie
    mniej niż przy murowaniu z cegły. Ze względu na dużo większą stabilność
    wymiarów oraz większe wymiary bloczków BK łatwiej jest zachować poziomy
    kolejnych warstw. W przypadku cegły jest z tym szereg problemów. Wymaga
    dużej ilości zaprawy, a przy tym sama cegła ma spore rozrzuty wymiarowe.
    Podczas murowania cegłą trzeba pilnować poziomów każdej warstwy. Co też
    podraża montaż. Z resztą samo murowanie z cegieł jest droższe od
    murowania z BK.

    BK jest bardzo łatwy w obróbce oraz innych pracach montażowych. Przy
    pracach instalatorskich nie wymaga skomplikowanych i drogich narzędzi.
    Nie trzeba go już docieplać. Zapewnia przenikalność pary wodnej, a tym
    samym stwarza dobry mikroklimat, usuwając nadmiar pary z domu, a w razie
    zbyt małej wilgotności oddając ją do środka.

    Reasumując: beton komórkowy posiada szereg pozytywnych cech innych
    materiałów budowlanych takich jak cegła, porotherm czy ściana
    szkieletowa wypełniona wełną mineralną, ale nie posiada ich wad.

    Wskaż choćby jedną wadę betonu komórkowego.