    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt zaprawy
    Date: Sun, 12 Aug 2012 21:34:23 +0200

    > kiki proponuję, abyś własnoręcznie spróbował wymurować ścianę
    > z powiedzmy popularnych siporexów na cienkiej spoinie. Życzę powodzenia.
    > Bloczki różnią się wymiarami i to dość sporo 0,5-1cm. Sam murowałem
    > w moim domu, temi rencami, małą ściankę i wiem co mówię.

    No właśnie, tyż nie widziałem na cieńko. Za to na grubo muruje się
    błyskawicznie.

    > Tak swoją drogą to raczej nie widywałem budowy z popularnych gazobetonów
    > na cienkiej spoinie.

    Oglądałem domek na Termalice - ładnie wyszło. Na tyle ładnie, że
    zacząłem się zastanawiać czy nie spróbować.
    Pomijając koszt zaprawy, różnica w cenie w porównaniu do Prefabetu z
    którego planowałem to dodatkowe 7kPLN. Nie tragedia przy gabarytach o
    jakich myślę. Jeżeli okaże się dodatkowo, że zaprawy dla Prefabetu
    trzeba sporo i kosztuje niemało, a dla Termaliki będzie można
    zrezygnować z tynkowania - może koszty okażą się podobne. Dlatego
    właśnie pytam.

    > Inna sprawa to ytong, ale kolega zapewne z tego materiału nie muruje.

    Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem z czego będę budował.
    Ytong drogi jest, teoretycznie możliwy, ale nie widzę powodu aby go
    stosować - chyba że jest jakiś powód o którym nie wiem.

    Na ten moment oglądnąłem Solbetowe filmy i poza słupem żelbetowym podoba
    mi się, wygląda jak Termalica, nie wiem jeszcze ile będzie kosztowało, a
    jest jeszcze HH do sprawdzenia :)

    Miłego.
    Irek.N.