  • 1. Data: 2012-08-12 09:33:26
    Temat: Koszt zaprawy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Powiedzcie mi proszę, jak oszacować koszt zaprawy przy murowaniu
    bloczkami gazobetonu (Prefabet B-B w tym przypadku 24cm szerokości).

    Mogę przyjąć jakieś średnie (nie czepiając się szczegółów) wartości
    piasku/cementu/czegokolwiek?

    Może ma ktoś to policzone?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-12 17:27:36
    Temat: Re: Koszt zaprawy
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

> [...]
    > gazobetonu (Prefabet B-B w tym przypadku 24cm szerokości).

    > Mogę przyjąć jakieś średnie (nie czepiając się szczegółów) wartości

    Bloczki z gazobetonu powinno się kleić cienką spoiną, a nie murować zaprawą.
    Znacznie to poprawia odporność budowli na późniejsze fuszerki w ociepleniu.

  • 3. Data: 2012-08-12 20:26:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Bloczki z gazobetonu powinno się kleić cienką spoiną, a nie murować
    > zaprawą.
    > Znacznie to poprawia odporność budowli na późniejsze fuszerki w ociepleniu.

    Wszystkie budowy które widziałem z bloczkami Prefabetu były na grubej
    spoinie. Tak też mam wybudowany garaż.
    Powodem jest pewnie to, że bloczki te nie mają dokładnych wymiarów czy
    też przygotowanych powierzchni.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-08-12 21:11:45
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Bloczki z gazobetonu powinno się kleić cienką spoiną, a nie murować
    > zaprawą.
    > Znacznie to poprawia odporność budowli na późniejsze fuszerki w
    > ociepleniu.

    kiki proponuję, abyś własnoręcznie spróbował wymurować ścianę
    z powiedzmy popularnych siporexów na cienkiej spoinie. Życzę powodzenia.
    Bloczki różnią się wymiarami i to dość sporo 0,5-1cm. Sam murowałem
    w moim domu, temi rencami, małą ściankę i wiem co mówię.

    Mój sąsiad murował ścianki działowe z siporexu na cienkiej spoinie ale
    to była zabawa w puzzle więcej dobierania, przymierzania niż murowania.
    No chyba że majstrowi zapłacisz 2x więcej wtedy pewnie będzie się bawił
    w przeciwnym przypadku IMHO by na miskę ryżu nie zarobił.

    Tak swoją drogą to raczej nie widywałem budowy z popularnych gazobetonów
    na cienkiej spoinie.

    Inna sprawa to ytong, ale kolega zapewne z tego materiału nie muruje.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2012-08-12 21:34:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Bloczki różnią się wymiarami i to dość sporo 0,5-1cm. Sam murowałem
    > w moim domu, temi rencami, małą ściankę i wiem co mówię.

    No właśnie, tyż nie widziałem na cieńko. Za to na grubo muruje się
    błyskawicznie.

    > Tak swoją drogą to raczej nie widywałem budowy z popularnych gazobetonów
    > na cienkiej spoinie.

    Oglądałem domek na Termalice - ładnie wyszło. Na tyle ładnie, że
    zacząłem się zastanawiać czy nie spróbować.
    Pomijając koszt zaprawy, różnica w cenie w porównaniu do Prefabetu z
    którego planowałem to dodatkowe 7kPLN. Nie tragedia przy gabarytach o
    jakich myślę. Jeżeli okaże się dodatkowo, że zaprawy dla Prefabetu
    trzeba sporo i kosztuje niemało, a dla Termaliki będzie można
    zrezygnować z tynkowania - może koszty okażą się podobne. Dlatego
    właśnie pytam.

    > Inna sprawa to ytong, ale kolega zapewne z tego materiału nie muruje.

    Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem z czego będę budował.
    Ytong drogi jest, teoretycznie możliwy, ale nie widzę powodu aby go
    stosować - chyba że jest jakiś powód o którym nie wiem.

    Na ten moment oglądnąłem Solbetowe filmy i poza słupem żelbetowym podoba
    mi się, wygląda jak Termalica, nie wiem jeszcze ile będzie kosztowało, a
    jest jeszcze HH do sprawdzenia :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-08-12 23:10:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Bloczki z gazobetonu powinno się kleić cienką spoiną, a nie murować
    >zaprawą.
    >Znacznie to poprawia odporność budowli na późniejsze fuszerki w ociepleniu.

    Taaaa

    Panie teoretyku ...

    A wie Pan że każdy bloczek trzeba przy stosowaniu kleju oszlifować a bloczki
    kłaść z iście mistrzowską precyzją i pilnować klej aby nie zaschnął i
    odpowiednio trzymał ?

    Znalezienie fachowca który potrafi dobrze murować przy pomocu kleju niemalże
    graniczy z cudem ...

    A taki zwykły murarz jak Ci zrobi na klej to będziesz miał dziury jak w
    szwajcarskim serze a dodatkowo będziesz mógł sobie rękami rozebrać cały mur
    bo nie będzie się trzymał ...

    Dużo bardziej bezpiecznie jest na zaprawę. Będzie mur się trzymał i nie
    będzie dziurawy jak sito ..

    Jak już widziałem na budowie jak robili na klej ... Kilka dni później robili
    już na zaprawę ...

  • 7. Data: 2012-08-12 23:33:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Bloczki różnią się wymiarami i to dość sporo 0,5-1cm. Sam murowałem
    > w moim domu, temi rencami, małą ściankę i wiem co mówię.

    To czemu nie kupić ciut lepszego materiału? Po co robić mostki termiczne w
    materiale mającym dobre parametry i fuszerko-odpornym?

  • 8. Data: 2012-08-13 00:40:29
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > będzie dziurawy jak sito ..
    >
    > Jak już widziałem na budowie jak robili na klej ... Kilka dni później

    Solbet, zaprawa klejowa, murowanie gazobetonu 24x24, ściany wewn. 12x24 i
    szło bardzo ładnie. Przy nierównościach używa się tarki metalowej i
    doszlifowuje. Nie było wcale tego tak dużo. Jeśli nawet coś się wykruszyło,
    czy to od tego była piana. Nie wiem po co się męczyć z betoniarą gdy wiederko
    z klejem jest bardziej wydajne. Koszt porównywalny do kręcenia na budowie,
    chyba że ktoś ma transport piachu i cementu gratis. Półtorej palety kleju
    można na raty dowozić osobowym. Soudal ma już w ofercie pianę do gazobetonu.
    Ciekawe jak to trzyma?

  • 9. Data: 2012-08-13 09:15:55
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > To czemu nie kupić ciut lepszego materiału? Po co robić mostki termiczne w
    > materiale mającym dobre parametry i fuszerko-odpornym?

    To nie jest ciut lepszy. Dostajesz to co dostajesz a mianowicie przeznaczone
    do murowania na spoinę "grubą" albo materiały z gwarantowanym wymiarem jak
    ytong ale to już nie jest ciut drożej.

    Druga sprawa jest taka, że abstrachując już od kosztów ja osobiście nie
    postawię
    domu z ytongu czy innego jednowarstwoego materiału. Zbyt duże
    prawdopodobnienstwo
    spi....nia czegoś. Przy 2-warstwowej scianie też można sch....nić, ale też
    łatwiej można to
    naprawić.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2012-08-13 09:49:37
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Druga sprawa jest taka, że abstrachując już od kosztów ja osobiście nie

    oczywiscie abstrahując.