    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 14:33:38 +0100

    kris wrote:

    > Skoro podajesz uczciwą cenę za robociznę to dlaczego czasami jak sam
    > napisałeś rezygnuesz ze zlecenia jak klient nie chce brać materiałów
    > od Ciebie tylko daje swoje?

    bo np nie chce mieć przestojów na budowie albo mam swoje materiały, które
    mam do zużycia, w duzej firmie ma sie często spore stany magazynowe z
    poprzednich robót. Ewentualnie chcę mieć materiały o odpowiedzniej jakości.

    Ponadto moim zasranym prawem jest zarobić na upustach, które dostaję jako
    firma wykonawcza za to, że nią jestem i kupuję duże ilosci materiałów i nie
    powienienem sprzedaać tych materiałów po cenie zakupu tylko po cenie takiej
    po jakiej moze je kupić zwykły klient. To jest element działania rynku.
    Każdy podmiot powinin mieć prawo do zarobku. Przestrzeganie tych zasad też
    jest elementem etyki biznesowej.

    Uczciwi sprzedawcy nigdy nie sprzedadzą klientowo detaliczenemu materiału po
    cenie dla firm, ba większość nawet nie poda ci takiej ceny jeśli nei jesteś
    zananą i zarejestrowaną firmą