  • Data: 2009-03-04 15:06:54
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    rrr. wrote:

    > I to mnie najbardziej dziwi. Przecież jeśli jestem wykonawcą i znam
    > się na robocie, to wiem ile mogę wyrobić materiału w ciągu jednostki
    > czasu, oczywiście może się zdarzyć, że podczas murowania spadnie
    > deszcz i zdarzy się przestój, ale to i tak przedłuży czas pracy a go nie
    > skróci. Reasumując jeśli się jest pierdołą, która nie potrafi
    > wyliczyć ile czego zużyje w określonym czasie to tak jest, a jak ktoś
    > jest zawodowcem to wie co i jak długo robi. Przyznam się, że moja ekipa
    > jest taka, że
    > tylko 2 razy musiałem coś pilnie kupować, a dzisiaj np. zadzwonili
> [...]

    no widzisz w budowlance jest prościej, w instalacjach jest troszkę inaczej
    często do zrobienia podejść kanalizacyjnych trzeba mieć sporo kształtek "na
    zapas" żeby dopasować takie z jakich wyjdzie prawidłowe podejście. Branża
    instalacyjna jest troszkę inna niż ogólno budowlana.

    ile się jako szef nawkórzałem na ludzi ze dzwonią mi w ostatniej chwili że
    im czegoś tam brakuje i trzeba na gwałt przywieźć. i żadne groźby czy prośby
    na to nie pomogą. Sam też próbowałem teoretycznie wyliczyć im pewne
    materiały a i tak potem sie okazywało ze to w praktyce wychodzi inaczej.

    swego czasu przy dużej budowie zrobiliśmy zakup kształtek kanalizacyjnych wg
    projektu i potem pałętały nam sie te kolanka i trójniki na dwóch kolejnych
    robotach :)