    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszty ogrzewania domu to nie tylko koszty opalu
    Date: Sat, 29 Jan 2011 14:45:23 -0800 (PST)

    On 29 Sty, 21:33, "michalski" <p...@o...pl> wrote:

    > Dyskusje na temat kto ile zuzyl gazu (czy czego innego) w stosunku do
    > powierzchni domu nie maja sensu. Za przyklad podam moja okolice - jak u mnie
    > wczoraj bylo -16 to 15km w linii prostej ode mnie bylo -7. I jak tu na
    > wprost porownac "ilosc zuzytego gazu na powierzchnie domu"? Ja majac
    > lepszaizolacje domu i tak zuzyje wiecej gazu niz ktos kto ma dom oddalony te
    > 15km ode mnie. I on sie bedzie upieral, ze jego dom potrzebuje mniej energii
    > niz mój :)
    A ja mam wrazenie ze dosyc spora grupa tu piszacych nie czyta tego na
    co odpisuje.
    To co napisales i to co pisze robercik-us jest prawda. Mi wystarczy ze
    czytam ile kosztuje pi*oko ogrzewanie u innych i wiem ze u mnie jest
    ok.

    Dziwia mnie te rozwlekle dyskusje. Liczby nie klamia i mozna
    conajwyzej w trakcie dyskusji doprecyzowywac zalozenia. A tu spory ida
    o podstawy.

    Myslalem o solarach, wyszlo mi ze zwroca sie na styk w stosunku do
    wegla.
    Myslalem o rekuperatorze i tez wychodzi mi ze nawet jak by oszczedzil
    mi te 50% kosztow ogrzewania to wyjdzie na styk.

    Jak wegiel zdrozeje to bede palil zbozem albo zasieje jakies chaszcze
    za domem i zamowie peleciarke.