  • Data: 2011-08-12 06:48:43
    Temat: Re: Koszty ogrzewania w pierwszym sezenoe vs nastepne
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaka może być różnica w kosztach ogrzewania nowego domu murowanego -
    > pierwszy sezon grzewczy - a tego samego domu, powiedzmy
    > trzy-czteroletniego?

    Powiem Ci tak - nie widze roznicy.
    Mam za soba 3 pelne sezony grzewcze i wygladalo to tak:
    1 - 3,5t wegla, duze luki w ociepleniu dachu, nieotynkowana chata (PTH44
    wiec wialo wszedzie), nieogrzewane pietro
    2 - 3,5t wegla, ocieplenie dachu kompletne, brak tynkow, pietro grzane na
    pol gwizdka.
    3 - 4t wegla, sa tynki, pietro grzane na 100%, ale wegiel z innej kopalni
    (po przeliczeniu wartosci opalowej wychodzi jak w poprzednich latach).
    W tym roku mam dobry wegiel, chate wykonczona na 100% i grzeje wszystkie
    pomieszczenia. Zobaczymy jak wyjdzie, ale licze na 3,5t.
    Moim zdaniem, jesli masz w 1 sezonie zamknieta sprawe ocieplenia chaty, to
    potrzebujesz tyle ciepla ile w kolejnych latach. Jesli sa roznice, to
    zupelnie minimalne.

    pozdrowienia!
    --
    Tomek