    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszty palenia w kominku [trochę OT]
    Date: Tue, 25 May 2010 23:15:24 -0700 (PDT)

    On 26 Maj, 01:21, "maincoon" <k...@t...pl> wrote:

    > 20 lat nie było obowiązkowej matury z matematyki, to i naród zapomniał o
    > liczeniu.
    > Ja na 135 m2 powierzchni zużyłem 1500 m3 gazu - razem 3200 PLN oczywiście z
    > grzaniem wody i kuchenką gazową
    > 3200/150 za 1 m3 drewna = 21 m3 drewna w kominku, nie ma szans aby to
    > wystarczyło, pomijam syf w salonie itp.
    > Reasumując ćwiczę palec wskazujący przy ustawianiu temp. na regulatorze :-)

    potwierdzam,
    przez 1 rok palilem w kominku i nie zabardzo chwale. Oszczednosci moze
    sa jak sie pali tylko w jednym pomieszczeniu.
    Ale problem jest ze spadkiem temperatury w nocy i przez to duze
    wachniecia w ciagu 24h.
    Lepiej juz byloby miec piec do zgazowywania drewna/wegla, ale to juz
    inna bajka.
    Faktycznie najlepszym dotychczas rozwiazaniem jest posiadanie gazu,
    wystarczy miec dobrze ocieplony dom i zuzycie wychodzi na poziomie
    1600 m3/rok.