    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Tue, 29 Dec 2009 23:22:00 +0100

    > No coz, ja bym wolal skrobac samochod niz byc palaczem we wlasnym domu.
    >
    > Dodatkowo bedziesz musial odsniezyc wyjazd spod domu - ja bym wolal
    > skrobac
    > samochod. :))
    >
    > Generalnie mieszkajac w bloku masz blisko "wszedzie" lu masz to pod nosem.

    No fakt ...

    Dom mi się zawsze marzył , tyle nie ukrywam że duży (lubię duże
    przestrzenie) i fajnie położony (najchętniej w lesie (obok lasu) aby mieć
    trochę intymności ...

    Niestety duży metraż i taka "lokalizacja" nie jest w strefie moich zarobków
    ani "zdolności finansowych" ...

    Obecnie mam mieszkanie 65m2. W miarę nowe (2003r) , ciepłe , ładnie położone
    , w cichej okolicy , mimo że nie w mieście to w miasteczku bardzo blisko
    miasta , w miejscu gdzie jest dobra "infrastruktura" ...

    Faktem jest że obecnie nic mnie nie interesuje , ani opał , ani palenie w
    pieciu , ani czyszczenie pieca i itd , anio nie muszę się zastanawiać ile
    jest szamba , nie interesuje mnie odśnieżanie i itd ...
    Więc komfort jest nie do opisania. Drogi są zawsze odśnieżone , posypane i
    itd ...

    Dom byłby trochę większy (95m2) (nie licząc garażu i kotłowni) + w
    przyszłości możliwości adaptacji poddasza (ale raczej wątpię bo to było by
    dośc kosztowne).

    Więc jakiegoś wielkiego "boomu metrowego by nie było). Fakt salon byłby o
    4m2 większy , inne pokoje też trochę większe , doszedł by jeszcze jeden
    dodatkowy pokój i to wszystko ...
    Niestety dom były na "wiosce" gdzie nie ma kanalizacji , gazu , wody i itd
    Byłby tylko prąd i studnia z hydroforem ...
    Ogrzewanie na ekogroszek + kominek + szambo 8000l ...
    Droga nie utwardzona , ale podobno ma być utwardzona ...
    Jak byłem w sobotę to było takie błotko że ciężko było mi samochodem
    przejechać :(

    Okolica , no cóż , nazawałbym to wiocha zabita deskami :( Wioska po
    peegerowska z pozostałościami po pegeerach , mnóstwo lasów , jakiś sklepik ,
    kościółek , jakas szkółka i itd ...

    Moja "wioska" w której mieszkam to nowoczesna gmina w pełni skanalizowana ,
    z gazem , wodą , z duża nowoczesną szkołą i itd , więc bardziej przypomina
    małe miasteczko ...

    Chyba muszę się zastanawić czy naprawdę aż tak bardzo zależy mi na domku ,
    tym bardziej że lokalizacja nie jest zbyt ciekawa a jednak mieszkanie w
    takim domu (szambo, piec na ekogorszek) będzie bardziej "upierdliwe" niż
    mieszkanie w bloku a dodatkowo droższe :(