-
X-Received: by 2002:a37:ae41:: with SMTP id x62mr5843155qke.241.1635458262920; Thu,
28 Oct 2021 14:57:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a37:ae41:: with SMTP id x62mr5843155qke.241.1635458262920; Thu,
28 Oct 2021 14:57:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Date: Thu, 28 Oct 2021 14:57:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.24.207;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.24.207
References: <5...@g...com>
<c...@g...com>
<c...@g...com>
<617a5a9f$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<617a62c6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<617a71ca$1$537$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<4...@g...com>
<8...@g...com>
<e...@g...com>
<5...@g...com>
<5...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Thu, 28 Oct 2021 21:57:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:577610
[ ukryj nagłówki ]On Thursday, 28 October 2021 at 23:06:36 UTC+2, WS wrote:
> czwartek, 28 października 2021 o 22:48:41 UTC+2 mant... napisał(a):
>
> > I nie kasuj swoich komentarzy, bo to niepotrzebne
> a sorry, "samo" mi sie kliknelo :( , nie ma powodu kasowac, bo sie całkowicie
zgadzam z moja wypowiedzia, +byla juz cytowana przez Ciebie, wiec nie zginela do
konca...
> > BTW
> > Gdyby był cień szansy że Boeing 737 MAX się znów nie rozbije, to LOT by nie
chcial miliardowego odszkodowania.
> zdaje sie, ze odszkodowanie chca za dluuugi przestój, bo zakaz lotow byl...
> > Pilot widział, że awionika działa wadliwie i dane z czujnika były wadliwe, ale
włączył sie
> > Flight Termination System,
> > obowiązkowy po Nowym Jorku
> > i on przejmuje kontrolę nad samolotem, a pilot nie może go wyłączyć
> > i samolot ma się rozbić, najlepiej w oceanie.
> e.. to juz nie temat grupy, z dostepnych zrodel faktycznie zwalili te czujniki, ale
glowny problem to nie przeszkolili pilotow naciagajac teorie, ze to to samo co
poprzednia wesja 737, a ten blednie dzialajacy automat dalo sie od reki wylaczyc,
tylko piloci nie wiedzieli...
> https://polskatimes.pl/samoloty-boeing-737-max-wraca
ja-jednostki-te-zostaly-uziemione-na-calym-swiecie-w
-marcu-2019-r-po-wypadkach-w-ktorych-zginelo/ar/c1-1
5412251
> tu jest prosty opis problemu https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY
Jak czytasz z trzecich źródeł to wszystko brzmi cacy.
Ale na tliterze siedzial były prezes Boeinga i on się tlumaczył i siedział ten co
MCAS a opreacował i ten co napisał instrukcję i się codziennie tłumaczyli i do nich
pisalem
bo to bylo naruszenie podstawowej zasady
badan operacyjnych
Worst Case First
i
All Risks Contained
i ja rozumiem, że w Hameryce brakuje inżynierów a lotnictwie to ciężka praca
i NASA zwolnila 80% załogi a większośc na emeryturach
ale nie można robić siary
bo to nie zaprzęg konny, a nieraz i jakis milioner leci w interesach
i planuje powrócić do domu zdrowy
Jeżeli cale szkolenie pilotów trwa 2 godziny i to wyłącznie na symulatorze
to im napisałem jak te uziem ione Boeingi przerobićc na symulatory lotu i niech przez
rok się piloci szkolą, że mają 30 sekund czasu, aby przejąć kontrolę nad samolotem, a
jak się spóźnią to się rozbije
Niestety cały projekt Boeing 737 MAX jest wadliwy bo wadliwy jest system MCAS
a projektował i oblatywał go na szybko pilot, który żył pod presją, że musi go
zacertyfikować, bo od tego zalezy los firmy
Jak wadliwy jest samolot i zadziera dziób, to znaczy, że zostal wadliwie
zaprojektowany
i modyfikacje awioniki nic nie zmienią
Boeing to przestarzała kontrukcja i sterowanie oparte jest na cięgłach, czyli
silnikach i linkach
Airbus to innowacje i ze sterowania by-wire (czyli linkami) zrezygnowano 20 lat temu
i gdy mi przysłano cały system zarządzania ryzykiem, to jest to 22 wiek
W Airbusie wszystko jest dokladnie przemyślane i każda potencjalna awaria obslużona
przez redundancyjne systemu
Czyli gdyby odpadło skrzydełko czujnika kąta natarcia skrzydeł to dane by zostały
odczytane z żyroskopu, potem z GPS, potem transpondera satelitarnego, a wysokośc lotu
zostałaby zweryfikowana przez 3 redundancyjne systemy, których brakło w Smoleńsku.
Antoni zbierał ludzi do badania katastrofy z calego świata,l bo katastrofy są tak
rzadkie, że ludzie tracą doświadczenie , praktykę
Gdy badałem katastrofę helikoptera Sikorsky w której zginął Kobe
to przyczyny są znane jak w akcie zgonu z Hameryki
Mial umówione spotkanie i się spieszył
\
Ale kontrola lotu zatrzymała mu przelot nad autostradą i musiał krązyć 20 minut w
powietrzu, czekając na zgodę
a gdy zgode otrzymał, to już była za późno i pilot zdecydował, że polecą na skróty
przez góry
No i polecieli, mgla, widocznośc kiepska i się rozbili
Mówili, że Kobe ma własny helikopter, a to nie wlasny, ani nowy, a stary gruchot z
wypożyuczalni, który nie mial nawet rejestratora param,etrów lotu (czarnej skrzynki)
no i polecieli przy braku widocznoiści i sie rozbili
i komisja badania wypadków przez miesiąc myśłala nad [przyczyną
a dopiero znalezłem naocznych świadków z Los Angeles i oni usłyszeli jak silnik
helikoptera zaczął wyć
No i jak się rozbił ?
On spadł z wysokości na grunt, spadkiem swobodnym ciała z przyspieszeniem g,, uderzył
z prędkoscią 120km/h w grunt, ale prędkością w pionie
Mądra, inteligentna żona, gdy zaczął wypożyczać helikopter, powiedziała, że nigdy nie
będzie z nim latała wspólnie
Bo znała zasadę
Worst Case First
bo ktoś powinien przeżyć, gdy katastrofa nastąpi
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.21 09:25 WS
- 29.10.21 10:02 Adam
- 29.10.21 13:53 a a
- 29.10.21 14:32 a a
- 29.10.21 14:54 WS
- 29.10.21 15:04 a a
- 29.10.21 15:07 WS
- 29.10.21 15:35 a a
- 30.10.21 16:47 a a
- 30.10.21 18:06 WS
- 30.10.21 18:26 WS
- 30.10.21 18:36 a a
- 30.10.21 18:46 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
- Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- Cicha noc...
- 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- Problem z wilgotnością
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-08 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet