  • Data: 2021-10-28 23:57:42
    Temat: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 28 October 2021 at 23:06:36 UTC+2, WS wrote:

    > a sorry, "samo" mi sie kliknelo :( , nie ma powodu kasowac, bo sie całkowicie
    zgadzam z moja wypowiedzia, +byla juz cytowana przez Ciebie, wiec nie zginela do
    konca...
    chcial miliardowego odszkodowania.
    > zdaje sie, ze odszkodowanie chca za dluuugi przestój, bo zakaz lotow byl...
    > e.. to juz nie temat grupy, z dostepnych zrodel faktycznie zwalili te czujniki, ale
    glowny problem to nie przeszkolili pilotow naciagajac teorie, ze to to samo co
    poprzednia wesja 737, a ten blednie dzialajacy automat dalo sie od reki wylaczyc,
    tylko piloci nie wiedzieli...
    > https://polskatimes.pl/samoloty-boeing-737-max-wraca
    ja-jednostki-te-zostaly-uziemione-na-calym-swiecie-w
    -marcu-2019-r-po-wypadkach-w-ktorych-zginelo/ar/c1-1
    5412251
    > tu jest prosty opis problemu https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY
    Jak czytasz z trzecich źródeł to wszystko brzmi cacy.

    Ale na tliterze siedzial były prezes Boeinga i on się tlumaczył i siedział ten co
    MCAS a opreacował i ten co napisał instrukcję i się codziennie tłumaczyli i do nich
    pisalem

    bo to bylo naruszenie podstawowej zasady
    badan operacyjnych
    Worst Case First
    All Risks Contained

    i ja rozumiem, że w Hameryce brakuje inżynierów a lotnictwie to ciężka praca
    i NASA zwolnila 80% załogi a większośc na emeryturach
    ale nie można robić siary
    bo to nie zaprzęg konny, a nieraz i jakis milioner leci w interesach
    i planuje powrócić do domu zdrowy

    Jeżeli cale szkolenie pilotów trwa 2 godziny i to wyłącznie na symulatorze
    to im napisałem jak te uziem ione Boeingi przerobićc na symulatory lotu i niech przez
    rok się piloci szkolą, że mają 30 sekund czasu, aby przejąć kontrolę nad samolotem, a
    jak się spóźnią to się rozbije

    Niestety cały projekt Boeing 737 MAX jest wadliwy bo wadliwy jest system MCAS
    a projektował i oblatywał go na szybko pilot, który żył pod presją, że musi go
    zacertyfikować, bo od tego zalezy los firmy

    Jak wadliwy jest samolot i zadziera dziób, to znaczy, że zostal wadliwie
    zaprojektowany
    i modyfikacje awioniki nic nie zmienią

    Boeing to przestarzała kontrukcja i sterowanie oparte jest na cięgłach, czyli
    silnikach i linkach

    Airbus to innowacje i ze sterowania by-wire (czyli linkami) zrezygnowano 20 lat temu
    i gdy mi przysłano cały system zarządzania ryzykiem, to jest to 22 wiek

    W Airbusie wszystko jest dokladnie przemyślane i każda potencjalna awaria obslużona
    przez redundancyjne systemu

    Czyli gdyby odpadło skrzydełko czujnika kąta natarcia skrzydeł to dane by zostały
    odczytane z żyroskopu, potem z GPS, potem transpondera satelitarnego, a wysokośc lotu
    zostałaby zweryfikowana przez 3 redundancyjne systemy, których brakło w Smoleńsku.

    Antoni zbierał ludzi do badania katastrofy z calego świata,l bo katastrofy są tak
    rzadkie, że ludzie tracą doświadczenie , praktykę

    Gdy badałem katastrofę helikoptera Sikorsky w której zginął Kobe
    to przyczyny są znane jak w akcie zgonu z Hameryki

    Mial umówione spotkanie i się spieszył
    \
    Ale kontrola lotu zatrzymała mu przelot nad autostradą i musiał krązyć 20 minut w
    powietrzu, czekając na zgodę
    a gdy zgode otrzymał, to już była za późno i pilot zdecydował, że polecą na skróty
    przez góry

    No i polecieli, mgla, widocznośc kiepska i się rozbili

    Mówili, że Kobe ma własny helikopter, a to nie wlasny, ani nowy, a stary gruchot z
    wypożyuczalni, który nie mial nawet rejestratora param,etrów lotu (czarnej skrzynki)
    no i polecieli przy braku widocznoiści i sie rozbili

    i komisja badania wypadków przez miesiąc myśłala nad [przyczyną

    a dopiero znalezłem naocznych świadków z Los Angeles i oni usłyszeli jak silnik
    helikoptera zaczął wyć

    No i jak się rozbił ?
    On spadł z wysokości na grunt, spadkiem swobodnym ciała z przyspieszeniem g,, uderzył
    z prędkoscią 120km/h w grunt, ale prędkością w pionie

    Mądra, inteligentna żona, gdy zaczął wypożyczać helikopter, powiedziała, że nigdy nie
    będzie z nim latała wspólnie

    Bo znała zasadę
    Worst Case First

    bo ktoś powinien przeżyć, gdy katastrofa nastąpi