eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKotłownia gaz ziemny + auto LPGRe: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
  • X-Received: by 2002:a05:620a:2403:: with SMTP id d3mr7703379qkn.119.1635492359324;
    Fri, 29 Oct 2021 00:25:59 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:2403:: with SMTP id d3mr7703379qkn.119.1635492359324;
    Fri, 29 Oct 2021 00:25:59 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 29 Oct 2021 00:25:59 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=88.135.178.238;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 88.135.178.238
    References: <5...@g...com>
    <c...@g...com>
    <c...@g...com>
    <617a5a9f$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <617a62c6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <617a71ca$1$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <4...@g...com>
    <8...@g...com>
    <e...@g...com>
    <5...@g...com>
    <5...@g...com>
    <2...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Fri, 29 Oct 2021 07:25:59 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 88
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:577617
    [ ukryj nagłówki ]

    czwartek, 28 października 2021 o 23:57:43 UTC+2 mant...napisał(a):

    > Jeżeli cale szkolenie pilotów trwa 2 godziny i to wyłącznie na symulatorze
    > to im napisałem jak te uziem ione Boeingi przerobićc na symulatory lotu i niech
    przez rok się piloci szkolą, że mają 30 sekund czasu, aby przejąć kontrolę nad
    samolotem, a jak się spóźnią to się rozbije

    No właśnie z wszelkich doniesień idea zrobienia na szybko samolotu, który nie wymaga
    przeszkolenia pilotów była główną przyczyną. Udawali\ukrywali prawdę twierdząc, że
    to w sumie lekko inna wersja 737 i nie różni się w obsłudze od poprzedniej, czym
    zyskali sporo czasu i trochę kasy unikając ponownych szczegółowych badań
    homologacyjnych. Dodatkowo w ten sposób łatwiej sprzedać, bo nabywcy nie mają
    problemu ze szkoleniem załóg na nowy typ samolotu.
    Więc w sumie zataili istnienie tego systemu MCAS, podobno instrukcja o nim nie
    wspominała, więc nie było napisane jak toto zdeaktywować...

    > Jak wadliwy jest samolot i zadziera dziób, to znaczy, że zostal wadliwie
    zaprojektowany
    > i modyfikacje awioniki nic nie zmienią

    To też nie tak do końca... to zadzieranie występuje przy wznoszeniu i nie stanowi
    żadnego problemu - można skorygować sterem. Sam się kiedyś bawiłem w modele zdalnie
    sterowane i pomimo wyważenia wg instrukcji zawsze w pierwszym locie ze sterem poziomo
    leciał w dół lub w górę, dopiero później ribiło się korekty na apraturze, żeby mieć
    lot poziomy w środku ruchu drążka...
    Problemem było to, że trzeba było o tym napisać w instrukcji, czyli przyznać się, że
    jest to jednak z aerodymicznego punktu widzenia samolot. Czyli $$$ na homologację i
    szkolenia....
    Więc wymyślili automatyczną korektę, tak, żeby z punktu widzenia pilota się nic nie
    zmieniło - i tu dali powtórnie ciała, bo to skopali dokumentnie

    Sam system aktywuje się na czas startu, normalnie lata z wyłączonym, było trochę
    awarii (takich jak w tych 2 crashach), ale akurat piloci się jakoś tam dowiedzieli i
    wyłączali...

    Pełno o tym na forach, z fotkami wyłączników i opisem jak to wyłączyć, kiedy samo się
    wyłącza np. https://aviation.stackexchange.com/questions/61203/w
    hat-is-the-technique-or-procedure-to-disable-disenga
    ge-the-mcas-on-boeing-737-m/61204


    > Boeing to przestarzała kontrukcja i sterowanie oparte jest na cięgłach, czyli
    silnikach i linkach

    > Airbus to innowacje i ze sterowania by-wire (czyli linkami) zrezygnowano 20 lat
    temu

    to też odważna teoria, np. w motoryzacji kiepsko się sprawdza i zdaje się sporo
    krajów wymaga jednak fizycznych cięgieł w układzie kierowniczym (+ oczywiście są
    wspomagające serwa...) ale przy awarii wspomagania dalej działa
    aktualnie rozwijają sie ukł. hamulcowe by-wire, ale kilka(naście?) lat temu któryś
    producent (BMW/Merc.), już nie pamietam wycofał się z tego w jakimś modelu bo mocno
    awaryjne było...
    Aktualnie wraca...

    >
    > W Airbusie wszystko jest dokladnie przemyślane i każda potencjalna awaria obslużona
    przez redundancyjne systemu
    >

    też kilka wypadków było, typ automat "wiedział lepiej" niż pilot

    > Mądra, inteligentna żona, gdy zaczął wypożyczać helikopter, powiedziała, że nigdy
    nie będzie z nim latała wspólnie
    > Bo znała zasadę
    > Worst Case First
    > bo ktoś powinien przeżyć, gdy katastrofa nastąpi

    niby ma to sens, ale np. czy jadąc z żoną na wakacje powinniśmy brać 2 samochody? ;)

    ogólnie ryzyko jest wszędzie wkalkulowane... czy to latanie, jazdę samochodem,
    używanie gazu w domu
    BTW sam mam gaz ziemny w 10 piętrowym bloku - wg aktualnych przepisów
    niedopuszczalne, ale nie działają wstecz ... i co? mam sprzedać i się wyprowadzić?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.10.21 10:02 Adam
  • 29.10.21 13:53 a a
  • 29.10.21 14:32 a a
  • 29.10.21 14:54 WS
  • 29.10.21 15:04 a a
  • 29.10.21 15:07 WS
  • 29.10.21 15:35 a a
  • 30.10.21 16:47 a a
  • 30.10.21 18:06 WS
  • 30.10.21 18:26 WS
  • 30.10.21 18:36 a a
  • 30.10.21 18:46 WS

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1