    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotwy chemiczne RAWL, dziadostwo odradzam.
    Date: Fri, 4 May 2012 10:34:42 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jo02u4$5b5$1@inews.gazeta.pl...

    > A tak z ciekawości po co wogóle są te kotwy chemiczne ?

    Zastępują kołki rozporowe. To jest tak naprawdę jakiś zestaw żywicy z
    utwardzaczem i dodatkami aby nie płynęło.
    Sa z przeznaczeniem do materiałów pełnych jak betonu czy cegła pełna jak i
    pustych przestrzeni np. pustak max. Te drugie mają właściwości lekko
    rozprężne aby wypełniły całą przestrzeń.
    Ja u siebie muszę nadlać betonem dwa stopnie wejściowe do domu o 4,5 i 7cm
    gdyż mi ceramiczne stopnice nie pasują a to są gotowe stopnice i się tego
    nie da ciąć. No to wymyśliłem że zatopię pręty fi8 po to aby za ich pomocą
    przymocować kawałki płyt OSB i zalac to betonem. Po związaniu betonu
    zdemontować płyty (szalunek) i obciąć nadmiar prętów a te które w betonei
    zostaną będą jako dodatkowe wzmocnienie.

    > Niedługo kupuję markizę (4x2,5m) i z tego co wyczytałem powinienem to
    > zamontować na kotwy chemiczne.

    Można też na kołkach stalowych ale musisz mieć pewnośc że będa dobrze
    obsadzone. Na kotwie chemicznej raczej taka pewność jest.
    Raczej - gdyż na przykładzie badziewia RAWL widać że nie zawsze.

    > wiercił nawet w gazobetonie , tylko w betonie ...

    Jak gazobeton to kotwa wydaje się bardziej sensowna. Otwór tylko większy ma
    być niż pręt żeby powierzchnia osadzenia była spora.

    > Nie moga być zwykłe kołki ? Co daje ta kotwa chemiczna ????

    Kołek w gazobetonie to wiesz... Przekręcił łatwo bo to miękki materiał, mała
    powierzchnia trzymająca... Gdyby to był po prostu beton to dawałbym zwykłe
    kołki stalowe.

    Marek