  • Data: 2012-10-05 12:36:41
    Temat: Re: Kotwy, wiertła do drewna - dobór
    Od: Michu <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Paź, 12:19, wolim <n...@p...tu> wrote:

    > A co to jest kotwa do drewna?
    >
    > Chodzi Ci o wkręty do drewna z łbem na klucz?
    >
    > Taki jak tu:http://www.awmet.pl/oferta/wkrety/wkret_do_drewna
    _z_lbem_szesciokatny...
    > ???
    >
    > Jeśli tak, to nawiercasz w pierwszej belce otwór wiertłem takim samym
    > jak średnica gwintu, a w drugiej o 2-3 mm mniejszym.
    >
    > Czyli jak masz wkręt fi10, to najpierw wiercisz wiertłem fi10, a potem fi8.
    >
    > Jeśli chodzi o wielkość łba, to zależy od długości i średnicy wkręta.
    >
    > Podjedź do Castoramy albo jakiegoś sklepu żelaznego i zobacz co leży na
> [...]

    Do tej pory jeśli coś robiłem to głównie w betonie lub murze, a tam są
    kotwy.
    Z drewnem nie wiele miałem do czynienia, stąd pozyczyłem sobie nazwę
    "kotwy".
    Macie racje, chodzi o śrubę do drewna.
    jak montować to sie orientuję, chodzilo mi tylko o ile mm mam
    wywiercić otwór pod odpowiednia śrubę. Jeśli 2-3 mm to już wiem o co
    chodzi, myślałem, że mniej.
    Ja wiem że pręt gwintowany jest łatwiejszy i też będzie trzymać, ale
    nie wszędzie mam możliwośc wywiercenia na wylot, wiekszość nie jest na
    wylot.