  • Data: 2011-08-21 19:54:47
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:7ba7a97a-c7ac-4638-9dfd-

    >20W. Za to daje gratis 3kW chlodku :) IMO warto. Pozatym rurowe GWC
    >tez kosztuje - duzo wieksze opory kanalu dolotowego = wieksze obroty
    >wentyla = wiecej zjadanego pradu, wyjdzie na to samo, a pod wzgledem
    >higieny i sprawnosci bez porownania rozwiazanie :)

    Wszystko fajnie, tylko ja w kontekscie kosztow. Okazuje sie, ze nie bedzie
    trzydziesci pare wat a oby ze dwa razy wiecej. Czysto szacunkowo ze sporym
    optymizmem jak policzy sie GWC wszystko jedno jakie, bo albo pompka, albo
    opory to wyjdzie jakies 1,5kWh/dobe. U mnie 0,61zl/kWh*365 dni da rocznie
    334zl. Niby wiecej sie przepije, ale w sezonie grzewczym dochodza kolejne
    pompki i 1000zl przez rok pojdzie bokiem... Tak sie czasem fajnie mowi, ze
    co tam to tylko tyle i tyle. Niby fakt, ale to tylko skladowe. Ja w kazdym
    razie w rachunkach za prad widze kiedy pompy chodza a kiedy nie. Mimo
    wszystko wole nie wydawac jak wydawac, a to tak przy okazji fixow.

    Pozdro.. TK