  • Data: 2011-08-21 21:07:21
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sie, 21:54, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Wszystko fajnie, tylko ja w kontekscie kosztow. Okazuje sie, ze nie bedzie
    > trzydziesci pare wat a oby ze dwa razy wiecej. Czysto szacunkowo ze sporym
    > optymizmem jak policzy sie GWC wszystko jedno jakie, bo albo pompka, albo
    > opory to wyjdzie jakies 1,5kWh/dobe. U mnie 0,61zl/kWh*365 dni da rocznie
    > 334zl. Niby wiecej sie przepije, ale w sezonie grzewczym dochodza kolejne
    > pompki i 1000zl przez rok pojdzie bokiem... Tak sie czasem fajnie mowi, ze
    > co tam to tylko tyle i tyle. Niby fakt, ale to tylko skladowe. Ja w kazdym
> [...]

    Policz ile kosztuje w lato standardowa klimatyzacja o mocy 3kW,
    porownaj do pompki pracujacej na pierwszym biegu z minimalnymi oporami
    (bo 100mb szlaucha fi32 to zadne opory) i wyjdzie zysk :) Nikt nie
    zmusza do stosowania GWC, to tylko dodatek ktory cos daje, cos tez
    kosztuje. Daje wiecej niz kosztuje wiec jak dla mnie - oplaca sie. No
    i pamietaj ze ta pompka nie chodzi 24/h, 365 dni w roku tylko wtedy
    jak na zewnatrz jest powyzej ~23 st C i ponizej ~ 5stC. To pewnie
    nawet nie polowa roku - moze 1/3 ? :) Ja jeszcze nie mam GWC i WM
    chodzi, dziala. Ale wydam te 1,5k - glownie po to zeby miec troche
    chlodniej w lipcu i sierpniu w domu - moj reku nie zamarza, nie ma w
    sobie grzalek, wiec do poprawnego dzialania samej wentylacji nie
    potrzebuje wogole GWC. Traktuje to jak tania klime na lato, a ze przy
    okazji pomoze zaoszczedzic troche kWh w zime to tylko lepiej :)
    pozdr.

    --
    Adam