  • Data: 2024-09-06 23:32:01
    Temat: Re: Krzew-drzewo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Mam taką, posadziłem 5 albo 6 lat temu. Ma ok. 3m, rośnie nad
    > strumykiem. Ale to absolutnie niczego nie zakrywa. W tym wieku to
    > wygląda bardziej jak 3 metrowa tyczka z paroma liśćmi. Pewnie jak
    > będzie miała te 10-15 lat to będzie lepiej się prezentować.

    To wszystko zależy od waunków lokalnych, od jakichś przedziwnych
    koincydencji. U nmie takim gatunkiem samorosnącym jest klon. Mam
    takiego jednego, co przepotężnym jest drzewem, a gdy kupowałem dom
    czterdzieści lat temu, był na chłopa wysoki. Zresztą sąsiad mi się
    kiedyś zwierzył, że swój dom kupił dlatego, by to drzewo mieć w tle.
    Żona mu kazała. Mówiła, Grzesiu, już niczego innego nie szukaj. Chyba
    nawet przepłacili z kilkaset tysięcy za ten widok. Ale nie żałują.

    Kiedyś jesienią wyrżłem klona, co wyrósł na środku gumna i zawadzał.
    Do następnej jesieni z korzenia odbił pęd na ponad trzy metry wysoki.
    A liście mu wyrosły może nawet większe niż u katalpii.

    Jarek

    --
    O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa,
    W brązie zachodu kute wieczornym promieniem,