  • Data: 2024-09-06 22:42:34
    Temat: Re: Krzew-drzewo
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. Fri, 6 Sep 2024 08:56:03 +0200, Trybun napisał:
    > A masz jakieś doświadczenia z bambusami, np czy ciągle przycinanie
    > spowoduje że nie będzie tracił gęstości przy ziemi, o ile oczywiście
    > w ogóle bambus można przycinać?

    Moje doświadczenia ogranicza się do tego, że nabyłem kilkucentymetrową
    sadzonkę, wsadziłem w ziemię i widzę, że rośnie. :) Tzn. nie - wróć.
    Sadzonka w ogóle nie urosła, tylko wypuściła pędy obok (korzeniami) i
    to te pędu urosły.

    Nie przycinam, nie podlewam, generalnie nic nie zrobiłem poza
    wsadzeniem w ziemię i jednorazowym wylaniem wiadra wody. Żyje. Owce go
    okresowo obgryzują z dolnych liści, które odrastają w następnym
    sezonie. Nie traci liści na zimę. Tzn. trochę traci, może z 1/3, w
    każdym razie zimą nie jest goły.

    > No, np taka wierzba płaczka może się poszczycić metrowymi rocznymi
    > przyrostami.. czyli już gdzieś tak po 3 latach powinny być tego
    > jakieś efekty.

    Mam taką, posadziłem 5 albo 6 lat temu. Ma ok. 3m, rośnie nad
    strumykiem. Ale to absolutnie niczego nie zakrywa. W tym wieku to
    wygląda bardziej jak 3 metrowa tyczka z paroma liśćmi. Pewnie jak
    będzie miała te 10-15 lat to będzie lepiej się prezentować.

    Mateusz