    From: "Witold Jakubowski" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Krzewy zimozielone do 5m wys.
    Date: Thu, 4 Feb 2010 08:00:16 +0000 (UTC)

    Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> napisał(a):

    Odpowiem raz jeszcze, bo "wcieło" moją poprzednia odpowiedź

    > Nie wiem jaki teren ma sąsiad, ale 5 m od południa to już małe
    > przegięcie, no chyba, ze ten ktoś ma jednohektarową posesję lub
    > zasługuje sobie na takie traktowanie :)

    Nie, sąsiad nie zasługuje. Jednocześnie uściśle, po pierwsze sąsiad się
    niejako sam ocienił sadząc wzdłuż płotu kilka świerków i na moje niewprawne
    oko juz 5m to one osiągneły czas jakiś temu. Inwencja skończyła mu się kilka
    metrów przed "pasem bezpośredniego kontaktu wzrokowego naszych okien".
    Ja chciałem posadzić krzew/drzewo po swojej stronie płotu w odległości jakiś
    5-6 m od domu, a że dom jest piętrowy to myślę że 5 metrów nie będzie
    szczególnym ograniczeniem światła, tym bardziej, że do sąsiada pozostaje
    jeszcze z 25m.
    Zasłonić się chciałem, ponieważ szczególnie w zimie nawet "bezwiednie"
    sprawdzamy co u nas sąsiada (zapalone światło dobrze rozprasza mrok ;-)

    To po pierwsze.
    > Po drugie. Jeśli to ma być coś szybko rosnącego, to na 5 m się nie
    > zatrzyma, będzie rosło dalej. Jeśli odmianowe to będzie rosło wolno
    > niestety.

    Tutaj pozwole się nie zgodzić, bo np taka wierzba mandżurska rośnie sobie w
    naszych warunkach dość szybko, a 5 m nieprzekracza.
    I możebym nawet posadził, ale nie jest na tyle gęsta bez liści, żeby
    spełniała porządaną rolę.
    Nie wiem jak z iglastymi sprawa wygląda, więc staram się zasięgnąc opini.
    Pozdarwiam Witek