  • Data: 2013-12-19 11:46:22
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:29:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Samo porownanie to jaja, ale chyba o tym wiesz.

    No nie bardzo - Ty dalej zyjesz w epoce nokii i symbiana i zabaweczek:)

    > Z zawrotnym transferem...?

    USB 2.0 czyli ~60MB/sek. Jak nie pracujesz z filmami czy innymi duzymi
    plikami to spokojnie do wszystkiego wystarcza, na codzien wiecej nie
    wykorzystujesz zapewne.

    > Ach sa juz... Jakie?
    > Od kiedy 64 bity stosowane sa w komputerach?

    Powszechnie jeszcze nie sa dostepne ale w 2014 zapewne wyjdzie ich pare/nascie.

    > pula adresow chociazby... Jesli twierdzisz, ze pamiec nie ma wplywu na
    > szybkosc systemu to sorry, ale wymiekam.

    Ale co pula adresow? Mam ~15 serwerow z systemem 32bit i ~20 z systemem 64bit.
    Wszystkie sa identyczne - kazdy ma 8 rdzeni i 32GB RAM. Nie ma absolutnie
    zadnej roznicy w predkosci / wydajnosci miedzy nimi. Twoje mityczne 64bit
    naprawde przyspiesza kompa tylko w bardzo specyficznych aplikacjach.

    http://blog.tune-up.com/windows-insights/32-bit-vs-6
    4-bit-more-bit-more-performance/

    Zobacz sobie wyniki 3dmark / pcmark - 64bit *spowolnil* wydajnosc komputera:)
    Owszem - przy wiekszej ilosci RAMu per proces daje to lekkie przyspieszenie
    ale jaki niby soft normalny uzytkownik wykorzystuje oprogramowanie ktore
    zuzywa >2GB RAM per proces? Ja np. z zadnego takiego nie korzystam.

    Zreszta - roznice w wydajnosci miedzy 32 bit a 64 nawet z wieksza iloscia
    pamieci nie sa tak duze zeby pisac o ich porownaniu ze to "jaja". Sa ale
    wrazenia nie robia - 10-20% max.

    > Z czego proces dostaje 3GB :-D

    No i co z tego? To i tak o 5 x za duzo w stosunku do prawie kazdego softu
    ktorego sie uzywa. Ja wiem - Ty tam chyba z duzych baz korzystasz wiec
    serwer bazodanowy u Ciebie przyspieszy. Ale nie kazdy uzywa serwera baz
    danych na swoim kompie. Raczej prawie nikt nie uzywa.. :)

    > Ty sie podniecasz rdzeniami i taktowaniem to ja moge ramem, ktorego taki
    > np. Galaxy S II nie ma, za to ma rozne kolory.. :-P I dobrze, bo do tego
    > jest. Za to Ty nam wmawiasz, ze to sprzet o tej samej wydajnosci co
    > laptop, a nawet lepszy bo sie nie grzeje, za to przy biurku wychodzi na

    Bo jest wydajniejszy niz niejeden laptop.

    > Z Twoich wypowiedzi wynika, ze do telefonu moznaby podpiac klawiature
    > dla wygody i normalnej wielkosci monitor, by cieszyc sie nie gorsza
    > wydajnoscia jak w normalnym komputerze, albo i wieksza bo cztery
    > rdzenie. No nie jest tak niestety i troche sie dziwie, ze jako
    > informatyk wogole o tym dyskutujesz. Mieliscie tam wogole cos takiego
    > jak budowa maszyn cyfrowych? Troche historii np. o kontrolerach IDE,
    > Local-bus, PCI, SCSI i ewolucji? Niby te komputery, ten sam system, a
    > jednak przepasc.

    Zadna przepasc, nie wiem jak Ci jeszcze mam udowadniac wydajnosc - pokazalem
    benchmarki, tam wszystko jest. Roznica ~30% w stosunku do i5 i ~10% w stosunku
    do i3. To jak dla mnie bardzo niewiele.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.