  • Data: 2011-01-11 19:39:21
    Temat: Re: Ksiązka o budowaniu domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Myslę że oszacowanie np. ilości żeberek kaloryfera się nie zmienia ;)

    No właśnie akurat to się najbardziej zmienia :-), bo nie stosuje się już
    chyba grzejników żeberkowych :-)))

    A poza tym inne są teraz normy i przeliczniki mocy... U mnie przykładowo
    zapotrzebowanie na maksymalną moc grzewczą to w porywach do 50 W/m2, ale
    sa tacy, którym udało się zejść grubo poniżej tej wartości...

    Przed laty liczylo się 100 W/m2, a w łazienkach nawet dużo więcej... nie
    wspominając już o całkiem dawnych czasach, kiedy i 200 W/m2 mogło być
    mało...

    Widzisz więc, że te 'tradycyjne' wydawnictwa mogą nie nadążać, i często
    nie nadążają za rozwojem technologii i dostosowywaniem norm do
    współczesnych potrzeb.

    > Z internetu korzystam, ale może starej daty jestem że czasem wole
    > zerknąć w papier.

    Jak chcesz... Papier wszystko przyjnie, a w Internecie masz zawsze
    aktualne informacje...
    Ja już dawno wyleczyłem się z papieru - on był dobry, jak nie było nic
    innego :-D.

    pozdr
    robercik-us