  • Data: 2011-01-11 20:58:05
    Temat: Re: Ksiązka o budowaniu domu
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-11 21:00, adi pisze:
    > czemu ty jestes taki żałosny i jak myslisz ze ciebie zlodzieja ktos
    > wykiwal to tak juz beda mieli wszyscy w calej polsce, doradzanie komus
    > ze ekipa ma robic jeden etap i won to tez idiotyzm bo raz ze drozej a
    > dwa ze zawsze nastepny wykonawca policzy wiecej i powie ze cos musi
    > naprawic i wziasc za to kase, noalezapomnialem ty "paragonowcu" wiesz
    > najlepiej :)

    Nie masz racji. Nie musi być drożej. Poza tym taka sytuacja, że robi
    jedna ekipa i won jest także w przypadku kompleksowej budowy - tylko
    wtedy ekipę wynajmuje ktoś, kto spina wszystko i za to odpowiada.
    Jednocześnie tak robi, by kolejne prace przykryły błędy poprzedników
    (żeby na koniec ładnie wyglądało).

    Wynajmowanie kolejnych ekip wymaga od inwestora

    - posiadania dobrego projektu (łącznie z wykończeniem) już na etapie
    fundamentów
    - pilnowanie, by każda ekipa robiła zgodnie z tym projektem - czasem
    można te ekipy zapraszać na odbiory poprzednich (protokół odbioru staje
    się jednocześnie protokołem wprowadzenia kolejnej ekipy na budowę)
    - trzeba wiedzieć, co się chce.

    Jest to trudniejsze ale przynajmniej błędy zostaną poprawione (nie za
    darmo) na etapie budowy a nie potem latami podczas mieszkania.

    M.