    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kuchenka gazowa czy elektryczna
    Date: Sun, 8 Jul 2012 15:23:34 +0000 (UTC)

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Znalazłem ;)
    > http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Poro
    wnanie%20plyt%20grzewczych.
    > pdf
    >
    > Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

    Mało wiarygodne. Miało wyjść że indukcyjna najlepsza to tak wyszło. Delikatne
    oszustwo polega między innymi na tym że podają temperatury tego co gzreje po
    zagotowaniu. palnik gazowy zły bo ma wysoką temperaturę. Ale masę ma małą. Dla
    płytki oporowej podają temperaturę ponad 450 stopni. W instrukcji obsługi
    mojej kuchenki jak byk stoi że po przekroczeniu temperatury płytki ponad 270
    stopni termostat ogranicza moc na najmniejszej mocy do zera a na pozycjach II,
    III, IV do najmniejszej mocy danej płytki. Niby na tej najmniejszej mocy da
    się w sprzyjających warunkach zrobić 450 stopni. Praktycznie mnie się coś
    takiego chyba jeszcze nie zdarzyło. Czyli celowo wprowadzili w błąd. Przy
    płytce trzeba się nauczyć gotować żeby wykorzystać jej możliwości. Gotowanie
    wody to taka próba że niby się coś zrobiło ale mało daje informacji. Gotowanie
    ziemniaków było by wiarygodniejsze. Nie zrobili bo by się okazało że indukcja
    gorsza od płytki. Przy gotowaniu ziemniaków, zupy, gulaszu itp temperatura
    płytki będzie na poziomie 120 stopni. Przy gotowaniu ziemniaków pełna moc
    idzie do momentu wrzenia. A potem wyłączałem kiedyś płytkę i inercją
    dogotowywało. Teraz mam sondę i przy gotowaniu wszystkiego co na wodzie nie
    dopuszcza ona do wrzenia. Przy temperaturze 95 stopni gotuje się praktycznie
    tak samo szybko jak przy dziewięćdziesięciu ośmiu stopniach. Oszczędność prądu
    jest bardzo duża. Płytka z zewnętrznym regulatorem temperatury bije na głowę
    sprawnością indukcję.