  • Data: 2012-09-26 19:04:03
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.09.2012 17:28, Irokez pisze:

    > Jak komputer sobie podłączysz do międzyfazowego 400V to też będziesz
    > miał pretensje do producenta, jeśli pójdzie z niego dymek?
    > "
    >
    > A więc lampka z przetwornicą nie ma prawa paść przy 13V zamiast 12. Taki
    > zakup to dobry zakup

    Zależy, co masz i czego chcesz.

    Jeśli masz niestabilizowane napięcie, więcej pieniędzy na początek i
    większą wydajność świecidełka - bierz te droższe z przetwornicą lub
    czymś innym co zadba do dobrą kondycję i wysoką tolerancję lampki.

    > Chińska lampka z rezystorem już tak. Taki zakup to zły zakup

    Patrz wyżej - jeśli chcesz mieć coś prostego i taniego, a jesteś w
    stanie dostarczyć ładnie ustabilizowane napięcie, te z rezystorkami w
    zupełności wystarczą.

    Gabaryty też się liczą - np. ciężko zrobić taśmę LEDową, możliwą do
    cięcia na kawałki, inaczej niż stosując najprostszy układ z rezystorkami.

    > I tekstu "jak ma być 12V to ma być 12V" po prostu nie kupuję, bo projekt
    > jest po prostu spier**ny.

    Dlaczego? Dokonujesz wyboru (patrz wyżej). Chciałbyś ustawowego zakazu
    produkcji lampek diodowych "na rezystorach"? ;->

    > o.. zapomniałem zapytać Andrzeja.. stałego czy zmiennego pisze na
    > opakowaniu :)

    Kto pisze? ;->

    Tak czy inaczej powinno być to wyraźne napisane.

    > Bo różnica jest o ten pierwiastek z dwóch ;)

    Nie do końca.