  • Data: 2015-06-07 11:39:10
    Temat: Re: Kupno działki siedliskowej
    Od: dolniak <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > patelni" to droga na działkę, należąca do działki, kupowana
    > razem z działką. Jestem zabezpieczony?
    Jesteś.
    Wariant "wypas"-droga to oddzielna dzialka.Wprawdzie większe koszty,
    ale -raczej spadkobiercom-może się przydać.
    > 3. "rączka do trzymania patelni" czyli moja droga prowadzi do
    > jakiejś drogi gruntowej nie znam dokładnej szerokości tej
    > "rączki do patelni". Bardzo to ważne jest? Jak będzie mniej niż
    > 6 metrow to mam się wycofać? Nie mogę tego zmierzyć w terenie,
    > bo wszystko jest zaorane.
    To jest w przepisach.Znajdż ,albo spytaj w gminie.Praktycznie:przed bramą musi być
    miejsce do zawrócenia,gdy ktoś klamkę pocaluje.
    Nie znam dlugości drogi,ale cofanie,szczególnie zimą, nie każdemu wychodzi.
    Droga powinna być szeroka,żeby zmieścila się jezdnia i wykopy na media,czy cokolwiek.
    Choćby odgarnięty śnieg.
    > 4. na działce mam tylko prąd. Zakładać oczyszczalnię? Szambo? W
    > gminie nie ma kanalizacji.
    Może będzie,zanim skończysz budowę,albo póżniej.wodociąg też.
    > 5. znalazłem zasypaną studnię. Podobno była ok dopóki
    > funkcjonowało siedlisko. Odkopywać? Potem test wody i używać? W
    > ziemi są kręgi betonowe. Pewnie będą omszone, brudne. Co się
    > wtedy robi?
    Warto mieć swoją wodę.Ale odkopywanie starej studni jest nieco ryzykowne,choć może
    sie oplacić.
    Nie wiem,czym zasypana.Nie wiem,w jakim stanie byla przed zasypaniem.Czy byla w niej
    woda,czy kręgi nie popekaly/poprzesuwaly?
    > 6. Geodeta, który wyznaczy dokładnie działkę powinien być mój?
    > Gminny? Kto powienien za niego zapłacić? Ja, czy obecny
    > właściciel? Wytyczenie działki oczywiście przed zakupem?
    No masz! Oczywiście ,Ze twój i ty za niego placisz.Znaczy-czasem placą obie strony,to
    kwestia umowna.I musisz wiedzieć,za co placisz,dlatego przed zakupem.
    Jescze wcześniej sprawdż,czy na dzialce nie ma jakichś obciążeń,czy slużebności.Tu
    obowiązuje zasada-nic na gębę.
    Przy pomiarach geodety powinny wbyć obie strony i wszyscy zainteresowani (znaczy -nie
    gapie))sąsiedzi,jeśli dzialka z nimi graniczy.Slupki też komisyjnie.
    Dodatkowo o ogrodzeniu:W przypadku granicy z gruntem rolnym jest zwyczaj,że grodisz
    "w swoim",nawet lekko się cofając(10-15 cm).Warto to ustalić.