  • Data: 2011-06-22 05:16:23
    Temat: Re: Lekkie scieki do podlewania
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Cze, 19:18, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Czy jest sens wprowadzić wylot "lekkich scieków" typu wanna, umywalka do
    > osobnego zbiornika na cele podlewania ogrodu? Interesuje mnie czy wolno
    > to zrobić zgodnie z prawem, a w drugiej kolejności czy ma to jakieś
    > konsekwencje typu "mydło zabija rośliny" albo "mydlo zatyka zbiornik".
    > Zastanawiam się nad optymalizacją wydatkow na szambo bo są zaskakująco
    > wysokie a i rachunek za podlewanie będzie myślę mniejszy. Zbiornik tak
    > czy siak na deszczówke będzie.

    Jeżeli planujesz zbiornik na deszczówkę to proponuję wykorzystać ten
    sam zbiornik. W zbiorniku tym zrób takie rozwiązania jak do oczek
    wodnych - pompka napowietrzająca, lub pomka na wodę. Nawet lekkie
    ścieki będą zawierać różne związki organiczne i nieorganiczne
    powodując lekki smrodek. Odpowiednio dobrane natlenianie wody
    spowoduje mineralizację tych substancji i zanik zapachu. Podobne
    działanie ma woda opadowa - jest ona maksymalnie natleniona, mieszając
    się z ''lekkimi ściekami'' będzie powodować ich natlenianie. Zrób na
    odpowiedniej wysokości rozsączenie abyś nie musiał ciągle
    wypompowywać, np gdy niechcesz - jest odpowiednia wilgoć w ziemii.
    pozdr