  • Data: 2009-06-24 06:23:15
    Temat: Re: "Liczniki wody" wodomierze 1,0 1,5 2,5
    Od: Rafal <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie - czy takie wodomierze mają jakąś "stałą" - tzn czy niezależnie
    > od typu/modelu jest jakiś konkretny przelicznik liczba obrotów wirnika >
    > objętość wody?

    Na logikę biorąc to nie.
    Średnica w miejscu pomiaru jest zależna od wydajności wodomierza.
    A ten wirnik mierzy raczej prędkość przepływu niż objętość.
    Dopiero znając oba parametry można policzyć objętość przepływającej wody.
    Nigdy nie rozbierałem takiego wodomierza, ale zastanawia mnie czy:
    1. Wirnik szczelnie (w miarę) wypełnia kanał przepływowy?
    2. Czy dodając dodatkowe elementy w pobliżu wirnika (haltron), oraz
    usuwając inne obecne (przekładnie sprzężone magnesami z wirnikiem) nie
    wpływasz zbytnio na opory obrotu tego wirnika, co z hipotetycznym pkt 1.
    w przypadku nieszczelnego wirnika znacząco wpłynie na wynik pomiaru.

    Pozdrawiam
    Rafał