  • Data: 2011-12-19 09:58:13
    Temat: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    news:7dc15715-4ff7-48b2-8032-220135fa533b@u6g2000vbg
    .googlegroups.com...

    >A ja mam pytanie - czy te płyty "silca" to jest faktycznie to samo co
    >bloczki "silka" ?
    >Jeśli tak, to można by ścianki obudowy kominka zbudować ze zwykłych
    >bloczków silikatowych, racja?

    Bloczki silikatowe "silka" to jest co innego. Te bloczki silikatowe pod
    wpływem temperatury sypią się dlatego tak czy owak trzeba je czymś izolować
    od temperatury. Znajdź w necie ulotkę informacyjną silca i poczytaj.
    Przeszukując net natknąłem się kilka razy na osoby które budowały z bloczków
    silikatowych ale kominkarze nie zostawiali na nich suchej nitki.

    Bloczerk silikatowy: Współczynnik przewodzenia ciepła ? 0.6 W/(mK),
    Klasyfikacja ogniowa REI 240

    Płyta Sica: 0.1W/(mK) oraz klasyfikacja niepalny A1

    Jak widzisz 6x gorsza izolacyjność cieplna bloczku silikatowego. Te
    materiały są różne.

    Marek